וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשואה על האג"ח של חברות הפיננסים זינקה בשיעור החד מאז 2000; ליהמן ברדרס הוא הנפגע העיקרי

סוכנויות הידיעות

28.7.2008 / 12:52

המשקיעים דורשים תשואות גבוהות יותר על בגלל העלייה בסיכון של האג"ח של חברות הפיננסים

התשואה על האג"ח של ל-5 שנים עלתה ל-7.7% מ-5.2% ב-6 חודשים בלבד - הקפיצה הגבוהה ביותר מבין 4 חברות ני"ע הגדולות, על פי נתונים של בלומברג. התשואה שמציעה ליהמן על אג"ח בהיקף של 1.5 מיליארד דולר לתשלום ב-2012 גבוהה ב-4.3% מהתשואה על האג"ח של ממשלת ארה"ב ל-5 שנים, כמעט פי 2 ביחס לפרמיה בסוף ינואר.



עלויות האג"ח של חברות וול סטריט עלו ב-2000, כשהבנק הפדרלי העלה את הריבית ל-6.5%. ואולם עתה, הריבית של הבנק הפדרלי היא 2%, דבר המצביע על כך שהתשואות המנופחות של חברות הפיננסים קשורות לעלייה בסיכון שלהן. המשקיעים דורשים פרמיה גדולה יותר על מנת שיבחרו להלוות כסף לחברות הפיננסים ולא לממשלת ארה"ב. מדובר בבעיה לא פשוטה עבור הבנקים, המסתמכים יותר ויותר על הון, ופחות על הכנסות מעמלות.



הפעם האחרונה שבה חלה עלייה גדולה בפרמיות הסיכון של בנקי ההשקעות הייתה ב-1998, אחרי שרוסיה שמטה חובות וקרן הגידור לונג-טרם קפיטל מנג'מנט (LTCM) קרסה. התשואה על אג"ח של ליהמן באפריל 1998 לתשלום ב-2003 עלתה ל-7.6% באוקטובר באותה שנה, מ-5.89% באוגוסט - עלייה של 29%. אך עלויות המימון חזרו לרמות נורמליות בתוך כמה חודשים.



הפעם, שיעורי הריבית נשארים גבוהים לפרק זמן ארוך יותר, ומאיימים לפגוע ברווחי בנקי ההשקעות. בנקי ההשקעות, שמנסים להרגיע את המשקיעים, החלו למכור נכסים שקנו בכסף שלוו. גולדמן סאקס, מורגן סטנלי וליהמן ברדרס יחד, קיצצו כבר את הנכסים שלהם ב-97.5 מיליארד דולר, או 3.4%, במחצית הראשונה של שנת הכספים 2008.



לזירת היועצים


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully