וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 16% במספר דורשי העבודה ‏מאז 2006

עידו סולומון

28.7.2008 / 13:51

מנכ"ל שירות התעסוקה: לא צפויה ירידה בשיעורי האבטלה שלהם היינו עדים בשנתיים האחרונות. מספר הבלתי מועסקים ירד מ-8.9% ל-6.3%

בשנתיים האחרונות ירד מספר דורשי העבודה ב-16% מכ-220 אלף ברבע הראשון 2006 לכ-185 אלף ברבע הראשון 2008 - כך עולה מדו"ח המגמות לנתוני אבטלה של שירות התעסוקה. במקביל ירד גם מספר הבלתי מועסקים מ-8.9% ל-6.3%.

מהדו"ח עולה עוד כי על כל משרה לעובד אקדמאי מתחרים כ- 25 דורשי עבודה. בצפון הארץ ובדרומה התחרות על משרות גבוהה יחסית לשאר האזורים - כ-13 דורשי עבודה למשרה בצפון וכ-11 בדרום.

במחוז דן חלה ירידה בשיעור של 15% במספר דורשי העבודה. במחוז צפון חלה עלייה של 72% במספר המשרות המוצעות ברבע הראשון 2008 בהשוואה לרבע ראשון 2006.

מההשוואה שעורך הדו"ח בין נתוני הלמ"ס לנתוני שירות התעסוקה עולה כי קיים מתאם ביניהם בנוגע למגמת ירידה במספר הבלתי מועסקים ובמספר דורשי עבודה. המגמה היא אותה מגמה ועם זאת הירידה במספר הבלתי מועסקים - לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיטיקה - גבוהה יותר מהירידה במספר דורשי העבודה.

להערכת שירות התעסוקה, מקור הפער הוא בביטול הפטור ממבחן תעסוקה למקבלי קצבת הבטחת הכנסה שהוסיף כ-40 אלף איש למספר דורשי העבודה. מבחן התעסוקה הוא תנאי לקבלת דמי אבטלה או גמלת הבטחת הכנסה, והוא נועד לוודא כי דורש העבודה אכן מובטל וכי לא נמצאה לו עבודה מתאימה על-ידי שירות התעסוקה. להערכת השירות, ייתכן וחלק מאוכלוסייה זו ואוכלוסייה נוספת הנמצאת בעומק אבטלה איננו כלול בכוח העבודה האזרחי ואיננו נמנה עם הבלתי מועסקים.

"מהנתונים עולה שבתקופה הקרובה לא נהיה עדים לירידה בשעורי אבטלה שלהם היינו עדים בשנתיים האחרונות", אמר מנכ"ל שירות התעסוקה, יוסי פרחי. "למרות הירידה בשיעור האבטלה, שיעור ההשתתפות בכוח העבודה במשק הישראלי עדיין נמוך בהשוואה למדינות מערביות והינו 56.4% ברבעון הראשון בשנת 2008".

  • עוד באותו נושא:
  • אבטלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully