וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה להנהלת יאהו מתרחבת

עפרה שלו

28.7.2008 / 15:09

גורדון קרופורד המשקיע השני בגודלו ביאהו כועס על ההנהלה שפוצצה את המגעים עם מיקרוסופט ועשוי לא לתמוך בדירקטוריון הנוכחי

המשקיע השני בגודלו ביאהו, גורדון קרופורד מקפיטל ריסרץ' אנד מנג'מנט, עשוי למשוך את תמיכתו במנהלים הבכירים של החברה בפגישה השנתית של בעלי המניות המתקיימת ביום שישי, כך דיווח ה"ניו יורק פוסט".

קרופורד כועס על הנהלת יאהו, משום שפוצצה את המגעים למכירתה למיקרוסופט, והוא שוקל לא להצביע עבור היו"ר רוי בוסטוק והמנכ"ל ג'רי יאנג בבחירות לדירקטוריון.

יאהו הצליחה רק בשבוע שעבר ליישב את הסכסוך שלה עם המשקיע קרל אייקאן, שאיים להדיח את הדירקטוריון הנוכחי. בגלל הסכם הפשרה עם אייקאן, המהלך של קרופורד יהיה סמלי בלבד, והוא לא יוכל להדיח חברי דירקטוריון. ואולם, מהלך שכזה מהווה סימן נוסף לכך שבעלי המניות של יאהו אינם מרוצים.

קפיטל ריסרץ' אנד מנג'מנט מחזיקה ב-6.5% מיאהו. קפיטל וורלד אינווסטורס, הקשורה לקפיטל ריסרץ' אך אינה מנוהלת על ידי קרופורד היא בעלת המניות הגדולה ביותר ביאהו, ומחזיקה ב-9.9% מהחברה. לא ברור כיצד תצביע קפיטל וורלד, לדברי ה"פוסט", אך מקורות אומרים כי החברה נוטה לתמוך בדירקטוריון הנוכחי של יאהו.

בשבוע שעבר הצליחו יאהו והמשקיע המיליארדר אייקאן להגיע להסכם פשרה אשר יימנע את מאבק השליטה בפגישת בעלי המניות הקרובה של החברה. במסגרת ההסכם הסכים אייקאן, המחזיק ב-5% ממניות יאהו, לא לקרוא תיגר על חברי מועצת המנהלים של החברה בפגישה הקרובה של בעלי המניות ב-1 באוגוסט.

שמונה מתוך תשעה חברי מועצת המנהלים הנוכחית יעמדו לבחירה מחדש, בהם המנכ"ל והמייסד ג'רי יאנג. כמו כן, אייקאן לחבר במועצת המנהלים, שתורחב ל-11 חברים. שני החברים הנותרים ייבחרו על ידי ועדת המינויים של הדירקטוריון, מתוך רשימה של תשעה מועמדים מטעם אייקאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully