וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

EER תקים עם G&P האנגלית מתקן מחזור בעלות של 12 מיליון ליש"ט

יעל פולק

28.7.2008 / 15:14

החברות יקימו חברה בת - EER-UK - בה תחזיק EER 75%



EER, שבשליטת משה שטרן, גרינסטון ושרם פודים, חתמה היום על הסכם הבנות מחייב בינה לבין חברת GOWING & PURSEY האנגלית, להקמת חברה בת תחת השם EER-UK. על פי ההסכם בין EER ל-G&P, יקימו החברות מתקן מחזור בקיבולת טיפול של 30 אלף טון לשנה באנגליה.



G&P מתחייבת לספק פסולת לטיפול במתקן במשך 20 שנה. המחיר לטיפול בפסולת ייקבע על פי המחיר המקובל באנגליה, כאשר תעריף המינימום למחיר הינו מחיר ההטמנה לטון אשפה, העומד היום על 90 ליש"ט לטון (כ-180 דולר). עלות זו תגדל עם השנים בשל תוספת קנס של 10 פאונד לטון לשנה בגין הטמנה. עלות הקמת מתקן מסתכמת בכ-12 מיליון ליש"ט, אשר יגויסו על ידי החברה החדשה מגופי השקעה באנגליה.



EER הוקמה ב-2000 ועוסקת בתחום סילוק פסולת עירונית, פסולת רפואית ופסולת רדיואקטיבית. באמצעות טכנולוגית ה-PGM שפיתחה החברה, משתחררת במתקן כילוי הפסולת אנרגיה תרמית בטמפרטורה גבוהה, המצמצמת את הפסולת לכדי 5% מנפחו, תוך שהיא הופכת אותה לחומר מוצק וידידותי לסביבה, אשר ניתן לעשות בו שימושים תעשייתיים לצרכי תשתיות ובניה. בחברה הושקעו כ-40 מליון דולר. הגיוס האחרון של החברה בוצע לפני כחודש לפי שווי של 150 מליון דולר.



G&P הינה חברה פרטית העוסקת באיסוף, הובלה ומיון של פסולת ביתית ומסחרית בהיקף של 1500 טון ליום. החברה פועלת באזור לונדון. החברה הוקמה ב 1990 ובבעלותה 3 מתקני מיון ומחזור של פסולת ביתית המועברת על ידה בסוף התהליך לאתר הטמנה. EER תחזיק 75% מ-EER-UK, P&G תחזיק 20% מהחברה וביל אליוט, שישמש כמנכ"ל החברה יחזיק 5% ממנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully