וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-UBS חמים על מכתשים אגן: נוקבים במחיר יעד גבוה ב-30% ממחיר המניה ומשאירים את המלצת הקנייה

רותם סלע

28.7.2008 / 14:54

בבנק ההשקעות טוענים שתוצאות טובות של חברות דומות ברבעון השני מבשרות רבעון חזק למכתשים

מכתשים אגן היא חברת ההדברה הגנרית הגדולה בעולם. החברה, המייצרת חומרי הדברה שהפטנט עליהם פקע, משווקת את מוצריה בכ-100 מדינות ברחבי העולם. מנכ"ל החברה הוא אברהם ביגר. בשנה האחרונה נהנית החברה מגאות במחירי חומרי ההדברה, הנגזרת מהעלייה ומהביקוש הרב להן זוכות הסחורות החקלאיות. ב-UBS מנסים לחזות את מצבה של מכתשים מתוך תוצאותיה של החברה הדומה לה ביותר מאלו שהציגו את כבר תוצאותיהן הכספיות לרבעון השני - סינגנטה.



סינגנטה הציגה ברבעון האחרון צמיחה של 27% במכירות של חומרי הדברה בעקבות גידול של 17% במכירות, 3% במחירים ו-7% כתוצאה מתנועת שערי חליפין, שהיטיבה עם החברה. בדרום אמריקה, בה פעילה גם מכתשים אגן, השיגה סינגנטה צמיחה של 46% במכירות. בסינגנטה הביעו שביעות רצון מהתוצאות והעלו את תחזית ההכנסות העתידית. בבנק ההשקעות חוזים כי רווחי החברה ב-2008 יעמדו על 225 מיליון דולר, עלייה של 40% מרווחים של 161 מיליון דולר בלבד ב-2007.



בבנק ההשקעות צופים כי הוצאות המימון של החברה יעלו בכ-14 מיליון דולר ברבעון השני, כתוצאה מהקפיצה במדד המחירים ומהתחזקות השקל, המובילה לעלייה בגודלו היחסי של החוב השקלי של החברה. ב-UBS מצפים לירידה מסוימת בדרגות החוב הגבוהות הנוכחיות במקרה שהיחלשותו של השקל בתקופה האחרונה תימשך.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully