וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איל הנדל"ן המצרי-בריטי מוחמד אל-פאייד הפך גם לאיל נפט - זכה בלמעלה ממיליארד דולר בגין קידוח בשטח

רויטרס

28.7.2008 / 14:55

וזה 17 שנים שנכס שכן מבצע קידוחי נפט תת קרקעיים תחת אחוזתו של אל-פאייד בסוריי, אנגליה



איל הנדל"ן והקמעונות מוחמד אל-פאייד הפך בשבוע שעבר גם לאיל נפט, בסיוע בית משפט בבריטניה. בית המשפט העניק ביום חמישי לאל-פאייד חלק ברווחים משדה נפט ששואב נכס שכן מתחת לאדמותיו בסוריי שבאנגליה ב-17 השנים האחרונות.



חברת האחזקות של אל-פאייד, בוקארדו, טענה כי היא זכאית לחלק מהכנסות שדה הנפט פאלמרס ווד, בטענה כי פאלמרס ווד לא הגישה בקשה לגישה לנפט, שמצוי תחת קרקע אחוזת אוקסטד שבבעלות אל-פאייד. בית המשפט העליון בלונדון הסכים, והשופט פיטר סמית פסק כי בוקארדו זכאית ל-9% מהרווחים. עבור התקופה 2000-2007, זכאי אל-פאייד לקבל סכום של 621,180 ליש"ט, שכן משטחו של אל-פאייד הופקו למעלה ממיליון חביות נפט ביום, ששוויין כ-10 מיליון ליש"ט. לטענת החברות שהפעילו את שדה הנפט, אל-פאייד זכאי ל-5,480 ליש"ט בלבד.



לפי בית המשפט, אף כי בארות הנפט נקדחו ב-1990, פאלמרס ווד לא דיווחה לבוקארדו על קידוחים מתחת לקרקעות אוקסטד, או להפקת נפט. אל-פאייד הבחין במתקני הקידוח הסמוכים רק ביוני 1992, ורק ב-2006 גילה כי הצינורות עוברים מחת לקרקעותיו. השופט הסכים כי החדרת הצינורות מהווה הפרת זכויות הקרקע, ופסק שמכיוון שלבוקארדו לא נגרם נזק, תשלום חלק מהרווחים אמור לפצות על העבירה. עם זאת, ניתן לגבות חלק מהרווחים בדיעבד רק עד יולי 2000.



מוחמד אל-פאייד הוא הבעלים של חנות הכלבו הידועה הארוד'ס, ושל מלון ריץ בפאריס. בנו, דודי, נהרג בתאונה ביחד עם הנסיכה דיאנה, בפאריס ב-1997.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully