וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הסלולר: דו"ח מריל לינץ' על השוק הסלולר בישראל - מלא בסתירות ולא תואם לנתוני האמת בשוק

אמיתי זיו

28.7.2008 / 15:42

לטענת חברות הסלולר נתונים רבים לא תואמים למציאות - בינהם נתוני הנטישה ומספר המנויים החדשים



בנק ההשקעות פרסם בשבוע שעבר את הדו"ח העולמי שלו על התקשורת הסלולרית לרבעון הראשון של 2008. ברם, הדו"ח שנחשב האורים והתומים בתחום ונשלח לעיתונאים רבים בכל העולם, מעלה תהיות רבות. המספרים בדו"ח לגבי שוק הסלולר הישראלי אינם מסתדרים עם מה שקורה בפועל, והדו"ח מלא בסתירות מול דיווחי החברות. כך למשל ברבעון החולף דיווחו ו על נתוני נטישה של 5.1% ו-5.3% בהתאמה, אך בדו"ח מופיע נתון של 1.7% ו-1.8%.



במקרה אחר, הדו"ח מציין שסלקום גייסה ברבעון החולף 33 אלף מנויים, אך לפי דו"חות החברה הנתון האמיתי הוא 23 אלף. כפועל יוצא מכך, גם הקיטון המוצג במספר הלקוחות המופיע בדו"ח בסך של 31 אלף מנויים, למעשה מדובר ב-41 אלף מינויים לפי דיווחי סלקום. בהמשך, הדו"ח מציג נתונים על אחוזי התוספת או הירידה באחוזי נתח השוק של החברות, אך אלה כלל אינם מסתכמים ואינם מגיעים ל-100%.







לבסוף, חברות הסלולר טוענות, כי גם הנתונים שמצביעים על כמות מינוי הפוסט-פייד מול מינויי הפרי-פייד (כרטיסי חיוג) אינם נכונים. לטענתן, הנתון שמופיע כמספר מנויי פוסט-פייד מוטה כלפי מטה באופן משמעותי, אך מכיוון שאלה נתונים שאינם מדווחים בכל החברות, לא ניתן לבדוק אותם. ההערכה המסורתית היא ש-70% מהלקוחות בחברות הסלולר הם לקוחות פוסט-פייד, כך שלפלאפון כ- 1.8 מיליון לקוחות פוסט-פייד ולא 779 אלף כפי שמצוין בדו"ח, ובסלקום 2.1 מיליון לקוחות פוסט-פייד ולא 1.2 מיליון כפי שנכתב בדו"ח.



ממריל לינץ' בחרו שלא להגיב לידיעה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully