וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל המכללה לעסקים קטנים: "החוק נגד דואר הזבל - גזר דין מוות לעסקים הקטנים"

מעיין כהן

28.7.2008 / 16:17

נציגי עסקים קטנים: "אין לנו כסף לפרסם בעיתון - השר אטיאס חבר לעשירים וסידר להם חוק"



"שר התקשורת, אריאל אטיאס, חונק את העסקים הקטנים" - זו היתה כותרת מסיבת העיתונאים שכינסה המכללה לעסקים, גוף המספק שירותי ליווי וייעוץ לעסקים קטנים. העילה לכינוס היתה חוק דואר הזבל של השר אטיאס, שעבר בוועדת הכלכלה בקריאה שנייה ושלישית, וצפוי להיכנס לתוקף בדצמבר. על-פי החוק, ייאסר על המשווק להפיץ פרסום בדואר אלקטרוני, מסרון (SMS), באמצעות פקסימיליה או על ידי חיוג אוטומטי - אלא אם המפרסם קיבל את אישורו המפורש של הנמען. הקנס לעובר על החוק צפוי להגיע עד 1000 שקל לכל פרסומת.



רונן וייס, מנכ"ל המכללה לעסקים, אמר: "אני מודה שאני מפוצץ לכם את תיבות הדואר, שאני עושה כל מה שאני יכול כדי לקדם את העסק שלי. כמוני יש עוד 400 אלף עסקים קטנים, המעסיקים למעלה ממיליון עובדים. לבעל עסק קטן אין יכולת לעשות קמפיינים בהרבה כסף. עכשיו הוא צריך להילחם מלחמה כפולה - מלחמת הפרנסה היומיומית, ומלחמה בחוקים כאלה".

לדברי וייס, "אומרים שהחוק הזה הוא לטובת הצרכן, אבל זה רק לכאורה. בפועל, החוק הזה מנתק את העסק הקטן מהחמצן. אנחנו מעריכים ש-100 אלף עסקים קטנים משתמשים בדואר שיווקי. לא יכול להיות שרק הראייה הצרכנית היא הקובעת. אטיאס חבר למיליונרים וסידר לעשירים חוק. הוא החליט להוציא גזר דין מוות לעסקים הקטנים, שיקרסו מחוסר יכולת לשווק את עצמם. קמפיין בעיתונות עולה כמה אלפי שקלים. כל שקל שאנחנו שמים בשיווק בעסק קטן אנחנו לוקחים מהמקרר".



יאיר כורח, יו"ר התאחדות הסוחרים אמר כי "שיווק זה עסק יקר, ולא ייתכן מצב ששר ימנע מאנשים שלא יכולים להרשות לעצמם כפולה ב'ידיעות אחרונות' או 'מעריב' אפיק שיווק. זו חסימה אסורה הן מבחינה חברתית והן מבחינה מצפונית". במסיבת העיתונאים השתתפו גם ניר קלינגר, מנכ"ל התאחדות המלאכה והתעשייה; יאיר כורח, יו"ר התאחדות הסוחרים ונעמי זלצינגר, בעלת עסק קטן.



וייס ושאר הנציגים הביעו את תמיכתם במודל האמריקאי, לפיו החוק מאפשר לשלוח מיילים לרשימת תפצה של כתובות מייל במאגר, ומי שרוצה יכול להסיר את שמו משם. הם קראו לעסקים קטנים להצטרף אליהם לקמפיין מחאה, במסגרתו יפעילו לחץ על אטיאס להעביר תיקון לחוק.



דובר משרד התקשורת, יחיאל שבי, מסר בתגובה: "החוק נותן מספיק זמן לעסקים הקטנים להתארגן לנוהל החדש. התקיימו אין ספור דיונים בכנסת, והעסקים הקטנים הציגו את עמדתם. המחוקק סבר כי עמדתו של המשרד היא ראויה ומידתית די הצורך".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully