וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יעוכב יישום פרוייקט המיליונרים בצוקי ארסוף?

אריק מירובסקי

28.7.2008 / 16:23

ביהמ"ש העליון ידון בבקשה לעכב הוצאת היתרי בנייה לפרוייקט המיליונרים. "לא יתכן שתוכנית שהושגה בדרכי רמייה תזכה לאישור"

שופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, ידון ביום חמישי בבקשת הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז לעכב את ביצוע החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, לאפשר הוצאת היתרי בנייה לפרוייקט המיליונרים צוקי ארסוף, הנמצא על מצוק קיבוץ געש. זאת בנימוק, שעדיין מתנהל דיון עקרוני בבית משפט העליון לגבי התוכניות של הפרוייקט.

בשבוע שעבר החליט בית המשפט המחוזי בתל אביב, לאשר את תוכניות הבינוי של הפרוייקט, מה שמאפשר ליזמים, קבוצת הרכישה צוקי ארסוף בראשות עידו חג'ג' וצחי ארבוב, להוציא היתרי בנייה ולהתחיל לבנות במקום.

מדובר בפרוייקט אחרון שיוקם לאורך מצוק השרון, שכל נסיבות תיכנונו והאישורים שניתנו עליו, נדונו באריכות בבתי המשפט. במקור הפרוייקט אמור היה להיות שכונת הרחבה לקיבוץ געש - ואולם בתחילת העשור מכר הקיבוץ את השטח לחברות שיכון עובדים, וסקום, שלפני כשנתיים מכרו אותו לקבוצת הרכישה.

האם השטחים באמת היו נחוצים לקיבוץ או שדובר בתואנה בלבד, כדי למכור את השטחים המושבחים ליזמים פרטיים? רבים מאמינים, שאכן כך היה. "הפרויקט הזה אושר בדרכי רמייה, באמתלה שהינו מיועד לחברי הקיבוץ - אבל למעשה הקרקע נמכרה מייד לחברה פרטית והמקום הופך למיזם יוקרתי למאיון העליון בצמוד לשמורת טבע ובצמוד לחוף.

לא יתכן שתוכנית שהושגה בדרכי רמייה תזכה לאישור של בית המשפט", אומר רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים, דרור עזרא, שבירך על קיום הדיון.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully