וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל החשבונות לשעבר של קיבוץ שפיים מואשם בגניבה של כ-15 מיליון שקל מחברי הקיבוץ

עמית בן-ארויה

28.7.2008 / 17:49

הכסף שנגנב על ידי מהנל החשבונות הוברח לבנקים בחו"ל והושקע בקניית וילה בקיסריה



מנהל החשבונות לשעבר של קיבוץ שפיים, יהודה דורון, מואשם בגניבה של כ-15.5 מיליון שקל מחברי הקיבוץ בין השנים 1996-2002. בין השאר, הושקע הכסף בקניית וילה בקיסריה והוברח לחשבונות בחו"ל. דורון, 56, ורעייתו קתרינה דורון, 52, היו חברי הקיבוץ בשנים אלה, וכעת הם תושבי רמת גן. לפי כתב האישום, בין השנים 96' ל-98' משך דורון במרמה 1.9 מיליון שקל מהחשבון העסקי של הקיבוץ לחשבונו הפרטי.



השיטה היתה פשוטה: חתימתו של דורון לבדה יכולה היתה לחייב את הקיבוץ בסכומים של עד 20 אלף שקל. הוא מילא צ'קים רבים בסכום מתאים, כך שלא נזקק לחתימה של מורשה חתימה נוסף. לפי הנטען, את הצ'קים כתב לפקודתו, ובספח ציין פרטים כוזבים כדי לטשטש עקבות. כדי להשביע את סקרנות חברי הקיבוץ, נהג דורון לספר כי רכש את הווילה בקיסריה עבור בן דוד אמריקאי.



מכתב האישום עולה כי ב-98' פתח הקיבוץ חשבון נאמנות, ודורון היה מורשה החתימה היחיד בו. במקביל פתחה רעייתו חשבון על שמה, ובעלה היה מיופה כוח בו. בין 98' ל-2002, כך נטען, גנב דורון 13.6 מיליון שקל באופנים הבאים: העברות בנקאיות בסך 5.5 מיליון שקל מחשבון הנאמנות לחשבון האשה; משיכה של 2.6 מיליון שקל במזומן ובמטבע חוץ מחשבון הנאמנות; העברה של 380 אלף שקל מחשבון הנאמנות לגורמים שונים; העברת מט"ח בסך 100 אלף שקל מחשבון הנאמנות לחשבונות בחו"ל; ושימוש בכרטיסי אשראי בסך 120 אלף שקל על חשבון הנאמנות.



בנוסף, נטען כי 4.9 מיליון שקל נמשכו במרמה מהחשבון העסקי של הקיבוץ באמצעות צ'קים שהיו בידי דורון, והיו חתומים מראש על ידי גזבר הקיבוץ. ב-2002 נבחרה מזכירות חדשה לקיבוץ, שהעלתה חשד למעילה. הוחלט שדורון יסיים את תפקידו, ונפתח חשבון נאמנות חדש אליו העביר דורון את יתרת הכסף - 6.6 מיליון שקל.



בני הזוג עזבו את הארץ, אף שהקיבוץ הגיע עמם להסדר שלפיו יחזירו מחצית מסכום המעילה בתמורת להשתקת הפרשה ואי הגשת תלונה במשטרה. החקירה החלה לאחר מכן וב-2003 נעצרו בני הזוג בהפרש של חודש זה מזה, כשהגיעו מפינלנד. במקביל מנהל הקיבוץ תביעה אזרחית נגד בני הזוג ונתבעים אחרים, שעיניינם הסתיים מחוץ לכותלי בית המשפט. התיק נגד בני הזוג וחברות שקשורות אליהם עדיין נמשך. הקיבוץ מיוצג על ידי עו"ד זוהר לנדה ממשרד ברנע.



דורון מואשם בגניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ומרמה והפרת אמונים בתאגיד. לגישת המדינה, הרעייה היתה שותפה למעשי העבירה, איפשרה את פתיחתם וניהולם של חשבונות בנק נוספים (בהם חשבון על שמה ועל שם אחותה בפינלנד תוך ידיעה שכספי הקיבוץ זורמים לשם). בנוסף, היא מואשמת בסיוע לגניבה בידי מורשה וגניבה. השניים מאושמים גם בעבירות מס, שבהן דורון מואשם בעבירה על חוק איסור הלבנת הון. כתב האישום הוגש היום לבית משפט השלום בתל אביב על ידי עו"ד מינה זמיר מפרקליטות מסוי וכלכלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully