וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל 2008: גברים מסביון משתכרים 34 אלף שקל בחודש; נשים ערביות משתכרות 2,400 שקל

חיים ביאור

28.7.2008 / 18:30

כך עולה מסקר של מרכז אדוה; 33% מהעובדים בישראל משתכרים פחות משכר המינימום הקבוע בחוק



תושבי סביון הם בעלי השכר הגבוה ביותר במשק - 34,342 שקל בממוצע לגברים ו-11,630 בממוצע לנשים. כך עולה מסקר של מרכז אדוה. לעומתם, השכר הנמוך ביותר משולם לנשים תושבות הכפר עילוט - 2,391 שקל. 32.7% מהעובדים בישראל משתכרים פחות משכר המינימום הקבוע בחוק - מה שלדברי אנשי אדוה, מעיד על אי אכיפה של חוקי העבודה.



מהסקר עולה כי בנוסף לסביון, היישובים שהשכר בהם גבוה יחסית לאחרים הם אבן יהודה, אלפי מנשה, גבעתיים, הרצלייה, כוכב יאיר, כפר סבא, עומר, רמת גן, רמת השרון, רמת ישי, רעננה, להבים ותל אביב. השכירים המתגוררים ביישובים אלה משתכרים בממוצע 10,369 שקל בחודש - בשליש יותר מהממוצע הארצי.



השכר הממוצע של תושבי עיירות הפיתוח, דוגמת אופקים, נתיבות או קרית שמונה, הוא 6,296 שקל. השכר הממוצע ביישובים ערביים נמוך עוד יותר: 5,119 שקל, כאשר ביישובים ערביים בגליל או בנגב השכר נמוך יותר מאשר באלה השוכנים במרכז הארץ. פערי השכר בין גברים לנשים נותרו גבוהים כפי שהיו בשנים קודמות, והם קיימים בכל היישובים ורמות ההכנסה, לפי הנתונים. פערי השכר הגדולים ביותר נמצאו ביישובים המבוססים: שכר הגברים בהם גבוה פי שניים משכר הנשים, בעוד שביישובים לא מבוססים גברים משתכרים "רק" פי 1.5 יותר מהנשים.



פערי שכר גדולים קיימים לא רק בין ישוב אחד לשכנו, אלא גם בין תושבי שכונות שונות באותו ישוב. הדבר ניכר בעיקר בערים גדולות כמו ירושלים או תל אביב למשל, ברמת אביב לעומת שכונת התקווה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully