וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר איל מאינפיניטי: הנגיד מעלה את הריבית בכדי להמשיך ולקנות דולרים במחירי שפל היסטוריים

רותם סלע

28.7.2008 / 19:10

איל צופה כי בעקבות מדדי מחירים נמוכים בהמשך השנה, לא ימשיך הנגיד להעלות ריבית

איל סבור כי הנגיד יודע זאת ומשנה את הריבית בכדי לשלוט בשערו של שער החליפין ולא בשער השקל, "בצעד של פישר מעורב לא רק היגיון כלכלי כי אם גם פוליטיקה. מצד אחד, קונה בנק ישראל 100 מיליון דולר ביום וביד השנייה מעלה הנגיד את הריבית ומרסן את עליית הדולר אותה הוא מייצר. נראה כי לנגד עיניו עומד גם הרצון לקבע ולרכוש לישראל יתרות מט"ח במחירי שפל היסטוריים והוא מתפתה לנקוט בהעלאת ריבית המעריכה כביכול את חלון הזמן בו יוכל הנגיד להמשיך לרכוש את הדולר במחירים אלו".



למרות שהוא חושב כי פיצח את ההיגיון הפנימי המנחה את הנגיד, איל איננו חושב כי דרך פעולה זו עושה צדק עם מצבו של המשק הישראלי. "יש לתת לדולר לחזור ולטפס בעקבות פעולתם של כוחות השוק להם מסייע הבנק ברכישות הדולריות שלו, הדבר יסייע למאזן התשלומים של ישראל ותמונת הראי של השיפור הזה היא שיפור במצבן של תעשיות היצוא. התאוששות של תעשיה זו תעזור לישראל להתמודד עם האטה כלכלית במקרה וזו תבוא"



איל לא צופה העלאות ריבית נוספות: "ייתכן שמדד יולי יהיה גבוה יחסית אך לדעתי הציבור יופתע לטובה ממדד נמוך להפתיע באוגוסט בעקבות ירידה במחירי האנרגיה במקרה וזו תמשך. הנגיד שלדעתי צופה גם הוא מדד נמוך באוגוסט, צפוי לנכס את המדד הנמוך למדיניות הבנק המרכזי ולנקוט במדיניות של שב ועל תעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully