וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבר בקריאה ראשונה: תוחזר הטבת המס לתושבי אילת

צבי הראל

28.7.2008 / 20:01

עלות החוק מוערכת על ידי האוצר ב-90 מיליון שקל



בניגוד לעמדת הממשלה אישרה הערב מליאת הכנסת בקריאה הראשונה הצעת חוק, לפיה תושבי אילת יהנו מזיכוי במס בשיעור של 10%. הצעת חוק הוגשה על ידי הח"כים גדעון סער (ליכוד), ורוברט אילטוב (ישראל ביתנו) ואמנון כהן (ש"ס). הטבת המס הזו בוטלה לפני 5 שנים. בכנסת מעריכים כי המפלגות והח"כים תמכו בחוק בניגוד לעמדת הקואליציה בניסיון להתחבב על תושבי אילת.



בעד ההצעה הצביעו 77 ח"כים, ביניהם שר האוצר לשעבר בנימין נתניהו, שבתקופתו כשר אוצר בשנת 2003 בוטלה הטלת המס הזו. להצעת החוק התנגדו 12 וח"כ אחד נמנע. בין התומכים - ח"כים ממפלגות הקואליציה: קדימה, העבודה, ש"ס והגימלאים.



עלותה של הצעת החוק, כפי שנקבעה על ידי ועדת הכספים ובהתאם לאומדן מרכז המחקר והמידע של הכנסת, היא 28 מיליון שקל בשנה. משרד האוצר המתנגד בחריפות להצעת החוק, ומעריך שעלותה נאמדת בכ-90 מיליון שקל בשנה.



מאחר שמדובר בהצעת חוק שעלותה לתקציב המדינה למעלה מ-5 מיליון שקל בשנה, נדרש רוב של 50 ח"כים במליאה בהצבעות בקריאות הראשונה עד השלישית.



ח"כ סער אמר כי "אילת היא עוגן אסטרטגי למדינת ישראל וחובתנו לפעול לקידומה ולפיתוחה של העיר, בפרט מול האצת הפיתוח והתחרות הנשקפות מעקבה ומטאבה".



ח"כ אילטוב אמר כי "הגיע הזמן להחזיר לאילת את מה שמגיע לה ולתמוך בעיר התיירות הדרומית. זהו צעד אסטרטגי חשוב לא רק לפיתוח העיר אלא לפיתוח הכלכלי של הדרום כולו, אשר יעודד תעסוקה ותיירות באיזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully