וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לובשים כחול-לבן: כוחות הבטחון יחוייבו לרכוש מוצרי טקטסיל מתוצרת ישראלית ולא ממדינות אחרות

צבי זרחיה

28.7.2008 / 20:35

הצעת חוק זו הוגשה ע"י קבוצת חברי כנסת בראשות ח"כ שלי יחימוביץ' ובשיתוף איגוד הטקסטיל והאופנה



כוחות הבטחון, משרד הבטחון, צה"ל, משטרת ישראל, המשרד לבטחון פנים ושב"ס יחוייבו לרכוש מוצרי טקטסיל צבאי מתוצרת ישראלית ולא מסין או ממדינות אחרות. כך קובעת הצעת חוק שהתקבלה הערב בקריאה הראשונה במליאת הכנסת. הצעת חוק זו הוגשה ע"י קבוצת חברי כנסת בראשות ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה), ובשיתוף איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים.



יוזמת הצעת החוק נבעה כתוצאה מהמציאות הקיימת כיום, לפיה כוחות הביטחון רוכשים ציוד טקסטיל רב מחו"ל, בין השאר מדים, מוצרי ביגוד נלווים, תיקים, מנשאים וכד', ובכך פוגעים קשות בתעשיית הטקסטיל המקומית. במהלך הדיון בכנסת העניק שר הביטחון אהוד ברק את תמיכתו לתהליך החקיקה, בכפוף לתיאום עם משרד הביטחון לקראת קריאה שנייה ושלישית.



התיקון בחוק מתמודד עם העיוות הקיים, ומעניק לתעשיית הטקסטיל הישראלי יתרון משמעותי. יש בחוק בכדי לסייע ולהציל את התעשייה בתחום הזה מקריסה כללית, ומפיטורי מאות עובדים באזורי הפריפריה - בעיקר בצפון הארץ ובמגזר המיעוטים. ע"פ הוראות החוק החדש, תותר השתתפות במכרז אך ורק להצעות שלמעלה מ-50% מייצורם יבוצע בישראל. בנוסף, מתייחס התיקון לסוגיית 'עת חירום' לפיה השר הממונה על המשרד המזמין רשאי לקבוע כי הוראות אלה לא יחולו.



בשל אישור החוק 297 עובדים מהפריפריה ימשיכו לעסוק בתחום הטקסטיל ב-16 יצרני טקסטיל ביטחוני, וייקלטו עוד 573 עובדים חדשים בענף במעגל הראשון. בנוסף לכך, ב-6 מפעלים יבוצעו השקעות והרחבות בהיקף של 2.3 מיליון שקל.



צביקה ליברמן, מנהל איגוד תעשיות הטקסטיל בהתאחדות התעשינים, אמר כי "1000 עובדי טקסטיל מברכים על תוצאות ההצבעה של חוק הטקסטיל הביטחוני. אנו מקווים שהחוק יעבור במהרה בקריאה שנייה ושלישית, ונבטיח עתיד לתעשיית הטקסטיל הישראלית. לצערנו בשנים האחרונות הכסף היה השיקול היחיד בקבלת ההחלטות, והעברת חוק זה מתחשבת בשיקולים נוספים של החברה הישראלית. בנוסף, אני יכול להתחייב שאיכות הטקסטיל שיקבלו אנשי הביטחון היא מן הטובות בעולם".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully