וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר-און מזהיר: "כשאין כסף לפעילות משקית בעולם זה מוכרח להגיע הנה"

צבי זרחיה

28.7.2008 / 20:35

שר האוצר: שרי הממשלה יצטרכו לבחור מאילו ממגזרים לקצץ



שר האוצר רוני בר-און מזהיר מפני השלכות המשבר העולמי על ישראל. בהופיעו הערב במליאת הכנסת אמר בר-און "אני מקווה שנמשיך להחזיק מעמד. כל יום פותחים עתון וממשלת ארה"ב לקחה עוד בנק או עוד מוסד פיננסי ואין צורך להרחיב בדברים".



בר און הוסיף כי "זה לא רק שהבנקים מחקו 90%-70% מההון שלהם. ברגע שהבנקים מוחקים את הכסף אין כסף לפעילות משקית. כשאין כסף לפעילות משקית בכל העולם, זה מוכרח להגיע הנה".



בהתייחסו לתקציב המדינה לשנת 2009, אמר בר-און כי יציג לממשלה כמה חלופות לגבי התקציב "וכל אחד מהשרים יצטרך לקבל החלטה אם הוא פוגע ברווחה או בחינוך, או האם הוא נוגע בחינוך או נוגע בביטחון. לא יהיה פה רע אחד - כל השרים יתחלקו ברשעות הזו. זה לא יהיה הקיצוצים של האוצר. אלה יהיו הקיצוצים של הממשלה. השרים יצטרכו להחליט בסדרי העדיפויות".



לדבריו, "הכנת התקציב היא תהליך מורכב, שלצידו החלטות קשות מאד. ההחלטות הקשות האלה לא יהיו רק מנת חלקו של אגף התקציבים באוצר. ההחלטה הקשה תהיה גם מנת חלקה של הממשלה, שהפעם הזאת תצטרך לדבר בלשון של סדרי עדיפויות. יוצגו לה סדרי עדיפויות והיא תצטרך לבחור. אחר כך העניין הזה יוצג גם לכנסת".



עוד ציין בר-און כי "הפערים בין שנת 2008 לשנת 2009 מסתכמים בלמעלה מ-17 מיליארד שקל. למשל, הטייס האוטומטי בשדה החינוך הוא 3.7 מיליארד שקל. הטייס האוטומטי בשירותים חברתיים ובגמלאות הוא למעלה מ-3.7 מיליארד שקל. הטייס האוטומטי של השקעות בענפי המשק השונים הוא 3.3 מיליארד שקל והטייס האוטומטי בביטחון הוא 3.1 מיליארד שקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully