וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר לשעבר בענקית התעשייה הגרמנית סימנס הורשע בהפרת אמונים

סוכנויות הידיעות

28.7.2008 / 20:52

מנהל לשעבר של חטיבת הטלפונים הקוויים בסימנס נדון לשנתיים על תנאי ו-170 אלף דולר קנס



בכיר לשעבר בענקית התעשייה הגרמנית סימנס נדון היום לשנתיים מאסר על תנאי וקנס של 170 אלף דולר, לאחר שהודה כי שיחק תפקיד מרכזי בהקמת קרנות חשאיות שבאמצעותן שילמה החברה שוחד ללקוחות פוטנציאליים.



ריינהרד סייקאז'ק, לשעבר מנהל חטיבת הטלפונים הקוויים בסימנס, הורשע ב-49 סעיפים של הפרת אמונים בבית משפט מחוזי בגרמניה בשל תפקידו בפרשיית השחיתות בסימנס, שבמסגרתה נחשדה החברה בהעברת תשלומי שוחד בסך עשרות מיליוני יורו ללקוחות החברה, במטרה לזכות בחוזים רחבי היקף ולקדם את מכירותיהם.



סייקאז'ק אינו העובד הראשון בסימנס שהורשע במסגרת פרשיית השחיתות בחברה. במאי האחרון הורשעו שני עובדים לשעבר בחטיבת החשמל של החברה בשוחד ובהפרת אמונים בעקבות ממצאים שעלו מהחקירה.



ההאשמות נגד סימנס, שהועלו לראשונה ב-2006, גררו מאז חקירות שונות נגד החברה שנפתחו בכתריסר מדינות ברחבי העולם והובילו להתפטרותם של היו"ר היינריך פון פירר והמנכ"ל קלאוס קליינפלד.



לפי התביעה הגרמנית, בין השנים 2000 ל-2006 העבירה סימנס 1.3 מיליארד יורו לקרנות סתרים ששימשו את החברה כדי להעביר תשלומי שוחד בתמורה לזוכים יוקרתיים. בשנה שעברה שילמה סימנס קנס בסך 210 מיליון יורו במטרה ליישב אישומים הנוגעים לתשלומי השוחד שביצעה החברה ואי סדרים חשבונאיים שנבעו מהתנהלותה בנושא.



פירר, ששימש בעבר גם כמנכ"ל סימנס, סירב ביוני להעיד במשפטו של סייקאז'ק, מחשש שיפליל את עצמו. סמנכ"ל הכספים לשעבר של החברה, היינץ יואכים נויברגר, סירב גם הוא להעיד במשפט. השניים נחשבים לחשודים במסגרת החקירה, יחד עם 300 עובדים ובכירים בהווה ובעבר בסימנס, וכופרים באשמתם.



פירר התפטר ב-2007 מתפקידו כיו"ר סימנס, בשעה שחקירת השחיתות שניהלו הרשויות הגרמניות בנוגע לחברה התקרבה לסיומה. התביעה הגרמנית מקווה להוכיח כי פירר הזניח את חובותיו כמנהל החברה בתקופתו כיו"ר סימנס, וב-13 שנותיו כמנכ"ל החברה קודם לכן - התקופה שבה התבצעו רוב התשלומים החשודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully