וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הפיננסים בוול סטריט נפלו בחדות בעקבות אזהרת ה-IMF; מניית מריל לינץ' צנחה ב-12%

אשר שכטר

28.7.2008 / 23:16

מניית סיטי נפלה ב-7.4% לאחר שקרן המטבע הבינלאומית הזהירה כי המשבר בשוק הדיור בארה"ב אינו קרוב לסיום

מניית מריל לינץ' (סימול MER) צנחה ב-12%, מניית סיטי (סימול C) נפלה ב-7.4% ומניותיהם של מורגן סטנלי (סימול MS) וג'יי.פי מורגן צ'ייס (סימול JPM) איבדו 4.6%. זאת לאחר שקרן המטבע הזהירה כי שוק הדיור בארה"ב עדיין לא הגיעה לתחתית וציינה כי תנאי האשראי לצרכנים ולבנקים כאחד צפויים להמשך להידרדר על רקע המשך המחיקות וההפסדים הקשורים לשוק המשכנתאות האמריקאי.



"לפי שעה, עדיין לא ניתן לראות את התחתית של שוק הדיור בארה"ב. הטיפול בהידרדרות בשוק הדיור האמריקאי חיונית לייצוב השווקים ותאפשר הן למשקי הבית והן למוסדות הפיננסיים להתאושש ממשבר האשראי", נאמר בדו"ח, הצופה הידוק נוסף של תנאי האשראי מצד הבנקים לאחר שגיוסי ההון שביצעו עד כה כיסו רק כשני שליש מההפסדים שנאלצו לרשום בעקבות המשבר.



בעוד שמרבית ההפסדים ומחיקות הערך הקשורים לקריסתו של שוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב כבר נרשמו, הזהיר הדו"ח, צפויים המוסדות הפיננסיים לעמוד בפני גל שני של הפסדים ומחיקות הקשורים למשכנתאות אחרות והלוואות שאינן משכנתאות, כמו הלואוות לרכישת כלי רכב.



ה-IMF חזרה על תחזיתה מאפריל, לפיה צפויים הפסדיהם של המוסדות הפיננסיים והבנקים ברחבי העולם בעקבות משבר האשראי העולמי להגיע לכטריליון דולר. עד כה, רשמו בנקים ומוסדות פיננסיים מחיקות והפסדים בסך 469 מיליארד דולר בעקבות קריסתו של שוק הסאבפריים, ונאלצו לגייס 345 מיליארד דולר בעקבות ההפסדים.



למרות שצעדיו של הממשל האמריקאי לטיפול במשבר האשראי הקלו במעט את המשבר הפיננסי וסייעו בבלימת הסכנות שאיימו על בריאות המערכת הפיננסית כולה, נאמר בדו"ח, הסכנות הטמונות בשוקי האשראי נותרו בעינן בעקבות הנפילה במחירי הבתים והבנקים ככל הנראה ייאלצו לבצע גיוסי הון נוספים כדי לשמור על רווחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully