וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמות במו"מ מתקדם לרכישת מתחם אסותא מגאידמק בשותפות עם מגדל ב-1.45 מיליארד שקל

רז סמולסקי

29.7.2008 / 7:48

דמי השכירות בפרויקט הם כ-95 מיליון שקל בשנה, ומשקפים לעסקה תשואה של כ-7%

בשבוע שעבר חשף TheMarker את המגעים שמנהלת חברת הביטוח מגדל לרכישת המתחם. מתחם אסותא הוא פרויקט המיועד לשימוש רפואי ומשרדים בהיקף של עשרות אלפי מ"ר בבעלות חברת עוגן - החברה הבת של אוסיף.



המתחם נמצא ברחוב הברזל וכולל שלושה מבנים: בית החולים אסותא, בניין משרדים שנבנה בעבור אסותא וחברת מכבי פרוקרדיה ובניין משרדים שלישי, בניין BMC, שמושכר לחברות היי-טק.



גורמים בשוק הנדל"ן המניב מעריכים כי בעסקה סיכונים רבים הנובעים מהתלות בשוכר עיקרי אחד - אסותא, שתשלם כ-60% מהכנסות הפרויקט. אסותא התחייבה לשכור את החלק המרכזי בפרויקט - בית חולים אשפוזי בן תשע קומות, המשתרע על פני 50 אלף מ"ר בנוי - ל-25 שנה תמורת 50 מיליון שקל ושטחי משרדים נוספים בבניין שנמצא בסמוך.



למרות חוזה השכירות הארוך, שמבטיח תשואה קבועה לאורך שנים, קיים סיכון אם אסותא תיקלע לקשיים ולא תוכל לשלם את דמי השכירות. במקרה כזה תהיה בעיה למצוא שוכר אחר במקומה, מכיוון שהבניין נבנה כבית חולים אשפוזי וההתאמה שלו לשימוש אחר - כמו מבנה משרדים - ומציאת שוכרים במקום אסותא, עשויה להימשך תקופה ארוכה.



הבניין השני, שבנייתו עדיין לא החלה, מושכר בנוסף לאסותא ולמכבי פרוקרדיה מקבוצת מכבי שירותי בריאות. מדובר בבניין משרדים בן 13 קומות המשתרע על פני 13,500 מ"ר.



הבניין השלישי, בניין BMC, הוא היחיד שבנייתו הושלמה עד כה והוא מושכר תמורת כ-24 מיליון שקל בשנה. השוכרת העיקרית בבניין היא חברת BMC, ששוכרת 15,700 מ"ר עד יולי 2012 עם אופציה להארכת החוזה עד יולי 22'; ולחברת קומברס, ששוכרת 3,400 מ"ר נוספים עד ינואר 2014 עם אופציה להארכת החוזה עד 2016. לבניין שוכר נוסף בשטח של 2,200 מ"ר.



חברת אמות מסרה: "החברה אינה מכירה את פרטי העסקה המתגבשת, שעל פי הדיווחים טרם הבשילה. אמות נמצאת בקשר שוטף עם כל חברות הביטוח ואם וכאשר תהיה פניה אליה בעניין היא תשקול את הדברים לגופם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully