וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג הכוכבים המשולב של מנהלי הקרנות: 5 כוכבים ל-IBI, הראל פיא, מגדל שוקי הון, מרכנתיל ופסגות

שרית מנחם

29.7.2008 / 8:16

פסגות ומרכנתיל מדורגים בחמישה כוכבים הן בדירוג המשולב הן בדירוג הסיכון

שלושה ממנהלי הקרנות האלו רושמים התמדה במועדון היוקרתי: אי.בי.אי דורג בחמישה כוכבים 28 פעמים ברציפות, פסגות דורג 16 פעמים ברציפות והראל פיא 14 פעמים ברציפות. מגדל שוקי הון הצטרף לקבוצה המובילה לפני שישה חודשים.



הדירוג המשולב מודד את הישגי מנהל הקרן לאורך 12 הדירוגים האחרונים שלו (כלומר תקופה של שנתיים), ובודק את המגמה (שיפור או ירידה) שבה הוא נמצא. דירוג מנהל הקרן מחושב על בסיס התוצאות שהשיגו כל הקרנות המדורגות שבניהולו, וכולל בתוכו גם את מדד הסיכון.



מדד הסיכון בוחן את ביצועי הקרן בהשוואה לקרנות דומות בתקופות של ירידות, ומכמת את עמידות הקרן בתקופה של מגמה שלילית ללא קשר להישגי הקרן כשהמגמה חיובית. לכן, דירוג הסיכון למנהל הקרן, שמביא בחשבון את דירוג הקרנות עצמן, נותן ביטוי לביצועי המנהל בתקופות של ירידות. מנהל שהקרנות שבניהולו הפסידו פחות בהשוואה לקרנות האחרות יקבל ציון גבוה יותר. בנוסף, מאחר שכל קרן נמדדת ביחס לקרנות דומות לה, לתמהיל ההשקעה של הקרן אין השפעה על הציון הסופי: מנהל של קרנות סולידיות לא יקבל ציון גבוה יותר, שכן אלה נמדדות ביחס לקרנות סולידיות אחרות.



בארבעה כוכבים של הדירוג המשולב דורגו (לפי סדר אלף-בית) א.ד.רוטשילד, אלטשולר שחם, הראל רקנאטי, יובנק ומיטב. גם בקבוצה זו נשמרת היציבות וחלק מהמנהלים שומרים על דירוג נאה זה תקופה ארוכה: הוותיק ביותר הוא רוטשילד, שמדורג בארבעה כוכבים 16 פעמים ברציפות ואחריו יובנק עם 10 פעמים ברציפות. אלטשולר שחם מדורג בארבעה כוכבים פעם רביעית ברציפות ומיטב פעם שלישית. בשלושה כוכבים דורגו אפסילון, אקסלנס נשואה, דש, כוון, מילניום ופריזמה.



המנהלים שקיבלו את הציון הגבוה ביותר בדירוג הסיכון הם (לפי סדר אלף-בית): אנליסט, יובנק ומיטב, שדורגו בחמישה כוכבים גם בחודש שעבר; ורוטשילד ופריזמה, שעלו החודש מארבעה כוכבים לחמישה. דירוג סיכון של ארבעה כוכבים קיבלו אקסלנס, הראל פיא (שירד מחמישה כוכבים לאחר ארבעה חודשים ברציפות בצמרת), מילניום, מנורה מבטחים, מרכנתיל ופסגות. כולם, למעט מנורה מבטחים, שדורג גבוה בראשונה, שומרים על מיקומם הגבוה מאז תחילת פרסום הדירוג. מבין אלו ראויים לציון פסגות ומרכנתיל - שניהם מדורגים בחמישה כוכבים גם בדירוג המשולב; וכן יובנק ומיטב, שמדורגים בארבעה כוכבים בדירוג המשולב. דירוג סיכון של שלושה כוכבים קיבלו אי.בי.אי, אלטשולר שחם, הראל רקנאטי, ילין לפידות, ישיר, כלל פיננסים, מודלים וקואטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully