וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחיר הנפט ישוב להיות 80-70 דולר לחבית "

הדר תדמור

29.7.2008 / 8:37

כך מעריך נשיא אופ"ק חכיב חליל. לדבריו, המחיר היום אינו נורמלי. מחיר הנפט נמוך כיום ב-15% ממחיר השיא שנרשם בתחילת החודש

נשיא אופ"ק, חכיב חליל, אמר כי הארגון - האחראי על 40% מתפוקת הנפט העולמית, מעוניין להבטיח אספקת נפט הולמת לצרכנים, ואמר כי אין צורך בקיצוץ תפוקת הנפט. "אנחנו לא מודאגים ממחיר הנפט בגלל שאנחנו לא מחליטים על המחיר", אמר חליל במסיבת עיתונאים בג'קרטה בירת אינדונזיה, והוסיף: "אנחנו רק דואגים לעמוד בביקוש".

מחיר הנפט נפל בניו יורק ב-15% מאז רמת השיא של 147.27 דולר לחבית אשר נרשמה ב-11 ביולי, בשל ההערכות כי מחיר הנפט הגבוה יביא לירידה בביקוש. מחיר הנפט גבוה היום ב-63% ממחירו ביולי 2007 - בשל היחלשות הדולר, אשר הביאה את המשקיעים לעבור להשקעה בסחורות ככלי לגידור נגד האינפלציה.

"אם הדולר ימשיך להתחזק והמצב הפוליטי ישתפר, מחיר הנפט בטווח הארוך ישוב להיות 80-70 דולר לחבית. המחיר היום אינו נורמלי", סיכום חליל. נציגי ארגון אופ"ק ייפגשו בווינה ב-9 בספטמבר.

מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש ספטמבר עולים ב-0.3% ונסחרים ב-125.1 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט ננעל אתמול בעלייה של 1.2% לאחר שנפל ביותר מ-15% בשבועיים האחרונים. זאת, לאחר שענקית הנפט האירופית רויאל דאץ' של נאלצה להפחית את תפוקת הנפט שלה, בעקבות מתקפות על חלק ממתקניה בניגריה ובעקבות המשך המתיחות בין איראן לבין מדינות המערב.

דובר מטעם הארגון לשחרור אזור הדלתא של הניז'ר (MEND) מסר היום כי ארגון המורדים הניגרי תקף היום שני צינורות נפט של רויאל דאץ' של במדינה. של הודיעה בתגובה כי היא נאלצה להפחית את ייצור הנפט בניגריה בעקבות ההתקפות. מאז 2006, חתכו מתקפות הטרור על מתקני הנפט בניגריה כ-20% מתפוקת הנפט של המדינה וגרמו לה לאבד את מעמדה כיצרנית הנפט הגדולה באפריקה.

נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, אמר אתמול כי לרפובליקה המוסלמית יש 6,000 צנטריפוגות להעשרת אורניום. זהו סימן נוסף למתיחות המתמשכת בין איראן לבין מדינות המערב, התובעות כי המדינה תקפיא את העשרת האורניום שלה, המשמשת לפי החשד לייצור נשק גרעיני. בשבוע שעבר איימה איראן לסגור את מיצר הורמוז, המשמש כנתיב מעבר ל-25% מתפוקת הנפט העולמית במידה שתותקף על ידי מדינות המערב, בשל סירובה לוותר על שאיפותיה הגרעיניות.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט
  • אופ"ק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully