וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק מריל לינץ' ימחוק 5.7 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי

רויטרס

29.7.2008 / 11:00

ההודעה - שבועיים לאחר שהמנכ"ל תיין ציין כי מצב ההון של מריל טוב. בנק ההשקעות האמריקאי יגייס 8.5 מיליארד דולר נוספים בהנפקת מניות

בנק ההשקעות מריל לינץ' הודיע ביום שני כי ירשום מחיקת ערך בסך 5.7 מיליארד דולר ברבעון השלישי, ויגייס 8.5 מיליארד דולר בהנפקת מניות. ההודעה מגיעה כשבועיים לאחר שהבנק דיווח על הפסד בסך 4.9 מיליארד דולר ברבעון השני, ומחיקות ערך בסך למעלה מ-9 מיליארד דולר.

מריל אמר כי הנפקת המניות כוללת מכירת מניות בסך 3.4 מיליארד דולר לטמאסק, זרוע ההשקעות של ממשלת סינגפור, ועשויה להגיע ל-9.8 מיליארד דולר במידה שיהיה ביקוש רב. הנהלת הבנק מתכוונת לרכוש 750 אלף מניות.

מניות מריל צנחו אתמול ב-11.6% בוול סטריט. שווי השוק הנוכחי של בנק ההשקעות עומד כעת על 23.9 מיליארד דולר.

מחיקות הערך והכוונה לגייס הון עשויות להגדיל את הספקות בשוק לגבי יכולתו של המנכ"ל ג'ון תיין לשפר את מצב הבנק. מריל הפסיד 19.2 מיליארד דולר בשנה האחרונה, וספג מחיקות ערך בסך למעלה מ-40 מיליארד דולר, בגין הערכה מחודשת של שווי משכנתאות סאבפריים וחובות אחרים בסיכון.

"האם הדברים חמורים מכפי שנתנו לנו להאמין?", אומר ג'יימס אלמן, נשיא חברת סיקליף קפיטל. "אנשים האמינו לתיין כשאמר שמריל גייס יותר הון מהנחוץ לו, ונקט בגישה שמרנית ביחס להערכות השווי שלו - ואני לא בטוח שהם ימשיכו להאמין לו עכשיו". ב-17 ביולי אמר תיין כי "כעת אנחנו מאמינים שאנחנו במקום נוח במונחי ההון שלנו". תיין התמנה למנכ"ל החברה בדצמבר, לאחר הדחת קודמו בתפקיד, סטנלי אוניל.

מוקדם יותר החודש, השלים מריל את מכירת אחזקותיו בבלומברג תמורת 4.43 מיליארד דולר. מריל גייס הון מוקדם יותר השנה ובשנה שעברה, בין היתר באמצעות מכירת נתח לטמאסק תמורת 5 מיליארד דולר. מאז ההשקעה של טמאסק נחלשה מניית מריל כמעט ב-50%. במסגרת ההסכם ביניהם, מריל התחייב לשלם לטמאסק 2.5 מיליארד דולר, וטמאסק התחייבה להשקיע אותם מחדש במריל.

בנפרד, מריל הודיע כי הגיע להסכם על מכירת אג"ח מגובות נכסים בשווי 30.6 מיליארד דולר לחברה בת של לון סטאר פאנדס, תמורת 6.7 מיליארד דולר. כתוצאה מכך ייאלץ הבנק למחוק 4.4 מיליארד דולר מנכסיו.

בנוסף, מריל הסכים לסייע לחברת ביטוח האג"ח סקיוריטי קפיטל אשורנס, בכך שהסכים לקבל תשלום של 0.5 מיליארד דולר במזומן, בתמורה לביטול כמה ביטוחי אג"ח והסרת התביעה נגד החברה. משמעות הסכם זה, לדברי מריל, היא מחיקה של 1.3 מיליארד דולר נוספים.

"מכירת מרבית מאחזקות האג"ח מגובות הנכסים שלנו מהווה אבן דרך במאמצינו להפחתת הסיכון" אמר תיין בהצהרה. הוא הוסיף כי ההנפקה ומכירת הנכסים ישפרו את עמדת ההון של החברה. מריל דיווח ב-27 ביוני כי יש לו חשיפה של 33.7 מיליארד דולר למשכנתאות "פריים" בארה"ב (משכנתאות ללווים בעלי דירוג אשראי טוב); 1.01 מיליארד דולר למשכנתאות סאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים); 1.54 מיליארד דולר למשכנתאות אלט-A (משכנתאות ללווים בעלי דירוג אשראי בינוני); ו-7.45 מיליארד דולר למשכנתאות מסחריות.

מריל אף דיווח כי בעלי מניות בכורה להמרה בשווי 5.4 מיליארד דולר, הסכימו להחליף את אחזקותיהם תמורת כ-195 מיליון מניות רגילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully