וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית האנרגיה הצרפתית EDF עשויה לרכוש את בריטיש אנרג'י בעבור 25 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

29.7.2008 / 9:06

גורמים המקורבים למגעים מסרו לבלומברג כי EDF תרכוש את בריטיש אנרג'י תמורת 7.75 ליש"ט למניה



ענקית האנרגיה הצרפתית אלקטרסיטה דה פראנס (EDF), המפעילה הגדולה בעולם של תחנות כוח גרעיניות, קרובה לרכישת בריטיש אנרג'י, חברת החשמל הגדולה בבריטניה, תמורת 12.5 מיליארד ליש"ט ( 25 מיליארד דולר). כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג, שציטטה גורמים המקורבים למגעים.



לפי הדיווח, EDF תרכוש את בריטיש אנרג'י תמורת מחיר של 7.75 ליש"ט למניה, המשקף פרמיה של 6.5% מעל למחיר הנעילה של מניית בריטיש אנרג'י ביום שני. במסגרת העסקה ייתכן שענקית האנרגיה הבריטית סנטריקה, בעלת בריטש גז, תרכוש נתח של 25% בבריטיש אנרג'י.



רכישת בריטיש אנרג'י תעניק ל-EDF שליטה על שמונה תחנות כוח גרעיניות בבריטניה, כמו גם תחנות אחרות הנמצאות בהליכי בנייה, ותאפשר לה להרחיב את פעילותה במדינה. לחטיבה הבריטית של EDF יש 7.9 מיליון מנויים בבריטניה.



במאי האחרון הודיעה בריטיש אנרג'י כי היא קיבלה שורה של הצעות רכש ונמצאת במגעים מתקדמים על רכישתה. ממשלת בריטניה מחזיקה בבעלות על 35.7% ממניות בריטיש אנרג'י, וחיפשה בחודשים האחרונים משקיעים נוספים בחברה כדי לאפשר לה להרחיב את פעילותה בתחום האנרגיה הגרעינית.



במאי דיווחה בריטיש אנרג'י על נפילה של 28% ברווחיה השנתיים, בעקבות בעיות חיווט שהובילו לירידה בתפוקה. הרווח הנקי של החברה בשנת הכספים שהסתיימה ב-31 במארס הסתכם ב-335 מיליון ליש"ט, לעומת 465 מיליון ליש"ט שנה קודם לכן. הכנסותיה של EDF עלו ברבעון הראשון ב-5.2% ל-18.3 מיליארד יורו, בעקבות העלייה בביקוש לנפט להסקה ומחירי האנרגיה הגבוהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully