וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקים כרגיל: רווחי טבע טיפסו ל-539 מיליון דולר

נתן שבע

29.7.2008 / 9:14

ענקית התרופות הישראלית מפרסמת הבוקר את תוצאותיה לרבעון השני של 2008. ההכנסות עלו ב-18% ל-2.83 מיליארד דולר. תחלק דיווידנד של 45 אגורות למניה

לאחר דפיקות לב מואצות בחודש וחצי האחרון זכו משקיעי טבע למעט נחת בימים האחרונים. לאחר ההודעה על רכישת חברת התרופות באר האמריקאית, זינקה המניה בישראל ב-15% (עם עזרה קלה גם מהתחזקות של הדולר) והצליחה להקהות מעט את החשש מפני התחרות לקופקסון והאכזבה מכישלון בניסוי לקופקסון המשופר (גרסת ה-40 מ"ג), לטיפול בטרשת נפוצה.

הבוקר מפרסמת החברה את תוצאות החברה לרבעון השני של השנה, שהעידו בסך הכל על רבעון שגרתי ללא השקות ענק אצל חברות התרופות הישראלית. הכנסותיה של החברה עלו ב-18% ל-2.83 מיליארד דולר. הרווח הנקי של החברה טיפס ב-5% לרמה של 539 מיליון דולר או 65 סנט למניה. ממוצע האנליסטים בוול סטריט צפה לחברה רווח של 64 סנט למניה על הכנסות של 2.68 מיליארד דולר. אם מנטרלים את ההפרשה של טבע בגים ירידת ערך תיק האג"ח המובנות שלה ( 25 מיליון דולר בדו"חו הרוו והפסד) הרי שטבע עקפה התחזיות ב-4 סנט למניה.

בניגוד לרגיל, שוק ההון לא ציפה במתח רב לתוצאות לדו"חות של טבע. אם אכן תושלם הרכישה של באר ברבעון הרביעי של השנה, חברת טבע צפויה להיות שונה לחלוטין עם היקף הכנסות של למעלה מ-12 מיליארד דולר בשנה.

הרבעון השני חלף עם השקות בינוניות יחסית שלא הרעידו את התוצאות, כך גם היה ברבעון המקביל שהיה אף הוא שגרתי. ביום האחרון של הרבעון השיקה החברה את הריספרדאל, התרופה האנטי פסיכוטית בעלת היקף מכירות של 2.6 מיליארד דולר, כאשר גם תרופת הוולבורטין שהושקה ברבעון הקודם ובעלת היקף מכירות של 930 מיליון דולר(במונחי המקור) תרמה אף היא לתוצאות.

טבע המשיכה ליהנות במהלך הרבעון מצמיחה של הקופקסון ומהעלייה במכירות בארה"ב. הכנסותיה הכוללות של החברה בארה"ב עלו ב-12% ל-1.5 מיליארד דולר. הכנסותיה הכוללות של החברה באירופה עלו ב-25% ל-762 מיליון דולר כאשר שם נהנתה החברה משווקי מזרח אירופה כמו הונגריה, פולין וצ'כיה אבל גם מהתחזקות היורו אל מול הדולר.

מכירות הקוקפסון בארה"ב טיפסו ב-29% ל-563 מיליון דולר. עלייה של 17% מהתרופה נרשמה בארה"ב ל-332 מיליון דולר וזינוק של 53% בתחום נרשם באירופה ל-231 מיליון דולר. זהו הרבעון ראשון בו טבע רושמת 100% מההכנסות של קופקסון בארה"ב, כך שטכנית ההכנסות של החברה עלו גם בגלל סיבה זו, אם כי מבחינת הרווחיות בשורה התחתונה אין שינוי מכיוון שהחברה משלמת 25% מההכנסות לסנופי אוונטיס.

זוהי גם אחת הסיבות שהשפיעו על שיעורי הרווחיות הגולמית של החברה שעלו ל-53.3% מ-52% ברבעון המקביל. החל מ-2009 תזקוף טבע לטובת דו"חותיה את מלוא המכירות והרווח הנובעים מקופקסון בארה"ב.

טבע ייצרה במהלך הרבעון תזרים מוזמנים חיובי מפעילות שוטפת בהיקף של 806 מיליון דולר. התזרים החזק והמזמונים שבקופתה אמורים לעזור לטבע ברכישת באר תמורת 7.46 מיליארד דולר. יתרת המזומנים של טבע נותרה ללא שינוי ברמה של 3.6 מיליארד דולר כשבין היתר השתמשה החברה בקופה לפרעון אג"ח להמרה ולהחזרת חובות.

מה שקילקל מעט את החגיגה היא השקעותיה של החברה באג"ח מובנות שממשיכות להתכווץ. טבע רשמה במהלך הרבעון ירידת ערך של 60 מיליון דולר, בגין השקעתה באג"ח מובנות מסוג ARS כ-25 מיליון דולר, מתוכם נרשם בדו"ח רווח והפסד והיתר מיוחס למאזן. כעת עומד היקף השקעתה הלא מוצלחת של טבע באיגרות החוב האלה על 274 מיליון דולר.

מכירות האזילקט לטיפול בפרקינסון עלו ב-50% ל-42 מיליון דולר. ההערכות בשוק הן כי היקף מכירות התרופה יעלו בקצבים גבוהים יותר בשנים הקרובות לאור העובדה כי טבע חשפה בחודש שעבר כי התרופה עזורת גם להאטת המחלה.

לטבע, נכון לתום הרבעון, עוד 149 מוצרים הממתינים לאישור בעלות היקף מכירות של 93 מיליארד דולר במושגי התרופות המקוריות. סכום זה צפוי לצמוח משמעותית עם רכישת באר. טבע מאמינה כי ברשותה 50 תרופות בעלות תקופת בלעדיות של 180 יום עם השקתן, בעלות היקף מכירות של 39 מיליארד דולר.

חברת התרופות תחלק דיווידנד של 45 אגורות למניה. טבע תקיים מסיבת עיתונאים בשעה 10 הבוקר.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully