וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת המחקר IDC: ההוצאה על פרסום באינטרנט תכפיל עצמה עד 2011; קצב הצמיחה החזוי בישראל - 33%

מעיין כהן

29.7.2008 / 9:15

הצמיחה הגבוהה ביותר בהוצאה על פרסום ברשת תהיה במזרח אירופה ובמרכזה - 42.1% בשנה

מניתוח הנתונים עולה כי הצמיחה השנתית הצפויה בפרסום באינטרנט תהיה 15%-20%. עוד עולה, כי מודעות מבוססות טקסט ימשיכו להיות ההוצאה המרכזית בפרסום ברשת, ויהוו יותר משליש מההוצאה על פרסום ברשת בארבע השנים הקרובות. בתקופה הנחקרת צפויה גם צמיחה של 50% ויותר בפרסום באמצעי מדיה עשירה.



בחלוקה גיאוגרפית עולה כי ארה"ב צפויה להמשיך לתפוס את המקום הראשון בעולם בהוצאה על פרסום באינטרנט במשך תקופת התחזית. עם זאת, הצמיחה הגבוהה ביותר בהוצאה על פרסום באינטרנט בין 2008 ל-2011 תהיה במזרח אירופה ובמרכזה, והצמיחה השנתית הממוצעת באזור תהיה 42.1%. במזרח התיכון צפויה צמיחה של 29.8% ובישראל מוערכת הצמיחה ב-33%. גם בקטגוריות הפרסום המרכזיות - תוכן למבוגרים, הימורים, מידע, מוצרי אלקטרוניקה ומחשוב - לא צפויות מהפכות ב-2011 והן יהיו זהות לאלה של 2008.



לדברי אורן רביב, אנליסט תקשורת וניו מדיה ב-IDC ישראל, "הפרסום באינטרנט ממשיך להיות את קטר הצמיחה של ענף הפרסום. אין כיום עסק שאינו מכיר בחשיבות הפרסום באינטרנט ככלי אסטרטגי ממדרגה ראשונה. כל אחד, בכל תקציב פרסום יכול להשקיע בפרסום מודעות מלים, דבר התורם לצמיחה בהוצאה על פרסום אינטרנטי בישראל ובעולם". עם זאת, רביב מדגיש כי ההאטה הכלכלית בעולם עלולה להשפיע גם על היקף תקציבי פרסום בתקופה הקרובה, כשההערכה היא שהאתרים הגדולים יהיו כנראה אלה שייפגעו יותר מאתרי נישה בעלי קהל גולשים מפולח וייחודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully