וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: תחתיתו של שוק הדיור לא נראית באופק; הדולר חוזר לרשום הפסדים

TheMarker

29.7.2008 / 9:37

מבית ההשקעות נמסר כי קרן המטבע הבין לאומית דיווחה כי להערכתה שוק הדיור בארה"ב עדיין לא הגיע לתחתית

הערותיו של חבר הפדרל ריזרב, גריי סטרן, כי הרבעונים הבאים עשויים להיות מאכזבים הוסיפו ללחץ המכירות על הדולר וחיזקו את ההערכות כי העלאת הריבית בארה"ב לא תתרחש בתקופה הקרובה.
כמו כן הערכות כי הגירעון התקציבי של ממשלת ארה"ב צפוי להתרחב לכדי 490 מיליארד דולר ויגביל מאוד את אפשרויות המיסוי וההוצאה של מחליפו של בוש חיזקו גם הן את הסנטימנט השלילי בשווקים.



ה נסחר סביב הרמות של 1.574 כנגד ה, 107.45 אל מול ה ו-1.994 כנגד ה ב-20:35 (GMT).



הסימנים להתפשטות משבר האשראי והאטה הכלכלית ברחבי הגלובוס ממשיכים להתגבר.
בטחון הצרכנים בגרמניה צנח לרמת שפל של חמש שנים על רקע העליות במחירי הסחורות והתגברות ההערכות להאטה כלכלית. עליות המחרים שוחקים את כוח הקניה של הצרכנים האירופים, שיעור האינפלציה מצוי סביב רמות ה 4%, פוגעים ביכולת הצריכה הריאלית ומכבידים על התרחבות הכלכלה.
הסוחרים נמנעים מהרחבת פוזיציות הקנייה על היורו כשברקע הכלכלה האירופית מתחילה גם היא לקרטע. אולם, נתון קיצוני מכיוונה של ארה"ב עשוי להזרים פוזיציות קנייה חדשות לשוק .



היורו נסחר סביב הרמות של 1.5745 אל מול הדולר, 169.15 כנגד הין ו-0.789 אל מול השטרלינג ב-20:50 (GMT).



המשקיעים ישאו עיניהם אל עבר פרסום מדד המחירים לצרכן בגרמניה אשר צפוי להצביע על התגברות הלחצים האינפלציוניים ולהעניק תמיכה למטבע האירופי היחיד.
בבריטניה יפורסם מדד CBI לפעילות הקמעונית אשר צפוי לאותת על המשך ההאטה הכלכלית באי הבריטי ולהכביד מעט על המטבע המלוכני.
הנתון העיקרי של היום יגיע מכיוונה של ארה"ב אשר צפויה לדווח על משך הידרדרות ביטחון הצרכנים בכלכלה הגדולה בעולם כשלחץ המכירות על השטר הירוק עלול להתגבר.



דולר/שקל:



בנק ישראל מפתיע מעט את השוק ומעלה את הריבית ב-0.25% לרמה של 4%. מרבית ההערכות צפו כי הריבית תיוותר ללא שינוי על רקע נתוני האינפלציה האחרונים וסימני ההאטה הכלכלית.



בהחלטתו הדגיש בנק ישראל את נחישותו להחזיר את שיעור האינפלציה אל טווח היעד העומד בין 1% ל-3%. עוד נימסר מבנק ישראל כי המדד המשולב לחודש יוני ירד ב-0.3% וכי חוזקו של השקל מקשה על פעילות היצואנים.
שוק העבודה ממשיך להפגין חוסן כשרמת האבטלה ירדה בחודש מאי לכדי 6.1%. מהודעת הבנק ניתן לראות כי התמונה אינה חד משמעית ולמרות הירידה בתחזיות האינפלציה הוחלט להתמיד במדיניות המוניטרית המרסנת על מנת להחזירה לטווח היעד.
למרות ההחלטה המפתיעה לא נרשמה תנועה חריגה במסחר הבין בנקאי ולאחר שהתחזק מעט שב השקל להיסחר סביב הרמות בהם שהה טרם העלאת הריבית. בסופו של יום כיוונו של הזוג יוכרע ככל הנראה על ידי מהלכו של השטר הירוק בזירה הגלובלית.
ב-18:25 (GMT) נסחר השקל סביב הרמות של 3.462 אל מול הדולר.



נפט:



הזהב השחור התאושש מעט על אף התבטאותו של נשיא איראן כי מחיר הנפט אינו ראלי ועדכון מטה של הביקושים מכיוונה של ארה"ב.
המחיר טיפס מעלה על רקע הערכות כי שיבושים בהספקה כתוצאה מסופת ההוריקן דולי יביאו לירידה נוספת במלאי הנפט בארה"ב. במקביל, דיווחים כי תקיפות מצד מליציות בניגריה יעצרו חלק מהיצור תמכו אף הם בהתאוששותו. כמו כן חולשתו של השטר הירוק בזירה הגלובלית לא נעלמה מעיני המשקיעים והגבירה מעט את ביקושי הקנייה.



התמיכה המשמעותית הקרובה של הנפט ניצבת ב-123 דולר לחבית התנגדות מגיעה סביב 127 דולר לחבית. חוזה עתידי לחודש אוגוסט על הנפט נסחר סביב הרמות של 124.87 דולר לחבית ב-18:47 (GMT).



זהב:



המומנטום השלילי בשוקי המניות וחולשה של השטר הירוק בזירה הגלובלית תמכו בהתחזקותה של המתכת היקרה. הירידות בשוקי המניות והחלשות הדולר הובילו משקיעים לחפש אלטרנטיבות השקעה לכספם ושוקי הסחורות מהווים חלופה נגישה כשבראשם הזהב והנפט. כמו כן העלייה במחיר הנפט תמכה גם היא בקניות על המתכת היקרה כאמצעי גידור אל מול האינפלציה. ההתנגדות הקרובה של הזהב ניצבת ב-933.4 דולר לאונקיה, תמיכה מגיעה סביב רמות ה-925 דולר לאונקיה. חוזה עתידי לחודש אוגוסט על הזהב נסחר סביב הרמות של 930.3 דולר לאונקיה ב-19:05 (GMT).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully