וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס נשואה: מי מעלה את מחיר המט"ח בימים האחרונים?

TheMarker

29.7.2008 / 9:52

בבית ההשקעות מעריכים כי משרד האוצר ונוחי דנקנר אחראים לשינויים בשער החליפין בימים האחרונים

מי מעלה את מחיר המט"ח בימים האחרונים? לפיחות השקל היזום של בנק ישראל הצטרף גם החשב הכללי באוצר שעושה עסקאות החלף, SWAP, כך שהוא רוכש מט"ח תמורת שקלים ומבטיח בכך החזר הלוואות שלו לחו"ל בשער החליפין היום.



גורם נוסף שדחף את שער החליפין כלפי מעלה בימים האחרונים היה ככל הנראה נוחי דנקנר באמצעות אי.די.בי. אשר החליט להשקיע 3 מיליארד שקל בקרדיט סוויס. על פי דיווחי בנק ישראל הסקטור העסקי סחר "לפתע" בעסקאות ישירות של מט"ח/שקל בסכום כולל של 2.8 מיליארד דולר בימים שני-רביעי האחרונים לעומת 2.2 מיליארד דולר בשלושת הימים המקבילים שבוע קודם לכן. כלל העסקאות בשלושת הימים האמורים של הסקטור העסקי, כולל עסקאות החלף, היו 4.2 מיליארד דולר לעומת 3.1 מיליארד דולר בשלושת הימים שבוע קודם לכן.



פיחות של 8%. מאז ההכרזה של בנק ישראל ב-10 ליולי בדבר התערבות בשוק המט"ח באופן בוטה של 100 מיליון דולר ביום בממוצע, הצליח הבנק לצמצם בחצי את ייסוף השקל מאז תחילת השנה שהיה ערב ההכרזה של הבנק על רמה של 14.4% ועתה לאחר התערבות הבנק והאוצר הייסוף מאז תחילת השנה מול הסל ירד ל-.6% בלבד. בסך הכל פוחת השקל מהשפל ב-8% מול סל המטבעות, בשעור של 7.9% מול הדולר והיורו. עתה יש להמתין ולראות איזו השפעה תהיה לכך על ציפיות האינפלציה והאינפלציה בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully