וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה רוחמה אברהם-בלילא תובעת חצי מיליון שקל מאלמנתו של אביה על הוצאת לשון הרע

נורית רוט

29.7.2008 / 9:52

כמה מוציא משרד ראש הממשלה על אימוני כושר? ■ מי נפרדה מנחמה רונן? ■ מי בודק רעלים בכנסת? ■ האם היצואנים הודו בטעותם? ■ ובמה יחליף גדי סוקניק את תפקידו כפרזנטור?

>> שרת התיירות רוחמה אברהם-בלילא תובעת חצי מיליון שקל מאלמנתו של אביה המנוח, בגין הוצאת לשון הרע בכתבה שפורסמה בחדשות ערוץ 2. הכתבה עסקה בסכסוך הירושה שבין בלילא ואחיה לבין האלמנה, ונטען בה כי בלילא זייפה תצהיר לבית המשפט.



בלילא, המיוצגת יחד עם אחיה על ידי עו"ד דרור ארד-אילון, ביקשה להטיל איסור פרסום על התביעה, ואולם בית משפט השלום בתל אביב דחה את הבקשה. במסגרת ערעורה של בלילא על ההחלטה לבית המשפט המחוזי, הושג בשבוע שעבר הסכם פשרה שאיפשר את הסרת צו איסור הפרסום.



מהתביעה עולה כי טטיאנה בלילא, אזרחית אוקראינית, הגיעה לישראל ב-99' ועברה להתגורר בביתו של המנוח כמה חודשים לאחר ההיכרות ביניהם, בתמורה לביצוע עבודות משק בית. לאחר כמה זמן נהפכו השניים לזוג וביולי 2003 נישאו באוקראינה. שישה ימים לפני מות האב הוא חתם על צוואה, בה ציווה את רכושו לילדיו וסילק את טטיאנה מכל חלק בעזבונו, למעט הזכות להתגורר בבית למשך שנתיים מיום מותו.



באוקטובר 2007 הגישה בלילא בקשה לקיום הצוואה ולמינויה כמנהלת העיזבון. אל הבקשה צירפה בלילא תצהיר שלטענתה, נפלה בו טעות בתום לב בסעיף של המצב האישי של המנוח - במקום לסמן את הריבוע "נשוי", סימנה בלילא את הריבוע "גרוש". בעקבות זאת, טוענת בלילא, בכתבה ששודרה בחדשות, התראיין עו"ד זרי חזן, בא-כוחה של טטיאנה, ואמר: "יש פה חשד מבוסס לכך ששרה בישראל זייפה תצהיר לבית המשפט". בנוסף, נטען, נאמר בכתבה כי לבקשת בלילא הוחתם אביה על צוואה המנשלת את אשתו השנייה מכל רכושה. דברים אלה, טוענת בלילא, גרמו לה נזק חמור בשל כך ש"הנתבעים ייחסו לה התנהגות נלוזה ולא חוקית, וניצלו את מעמדה הציבורי כדי להתעשר ולהתפרסם".



בכתב ההגנה טוענת טטיאנה, באמצעות עו"ד משה היבל, כי תביעת בלילא באה לעולם "אך ורק כדי לסגור חשבון עם הנתבעת". עוד טוענת טטיאנה כי הפעולות לשם עריכת צוואת המנוח נעשו מאחורי גבה ואף לא ביוזמתו של המנוח, ותוך ניצול ציני של מצבו הבריאותי הקשה.



עו"ד זרי חזן טוען בכתב הגנתו, באמצעות עורך הדין צבי בר נתן, כי "ציון המנוח כמי שהיה גרוש בעת פטירתו חוטא לאמת ונעשה בכוונת מכוון, כשהתובעים או מי מהם יודעים היטב שאביהם המנוח דווקא היה נשוי לנתבעת בעת פטירתו" (א 14043/08).



המאמנת עשתה שריר למשרד ראש הממשלה



ספורט נהפך למצרך יקר בשירות המדינה: משרד ראש הממשלה ישלם 213 אלף שקל פיצויי פיטורים למדריכת כושר שאימנה בחדר הכושר של אחת מזרועות הביטחון אישים בכירים ואנשי מוסד.



המדריכה עבדה כ-18 שנים בחדר הכושר - במשך שנתיים כשכירה, ולאחר מכן כפרילנסרית של משרד ראש הממשלה. עם הפסקת עבודתה, לפני כשלוש שנים, הגישה המאמנת תביעה להכיר בה כעובדת מן המניין של משרד ראש הממשלה ולשלם לה פיצויי פיטורים, שווי חופשות והבראה. בתגובה הגיש משרד ראש הממשלה תביעה נגדית בסך 625 אלף שקל, שבה נדרשה העובדת להחזיר את כל הסכומים העודפים שקיבלה, לטענת המדינה. המאמנת, שיוצגה על ידי עורכי הדין עודד גיל ורן קונפינו, טענה כי הועסקה במתכונת קבועה של חמישה ימים בשבוע, וכי לאחר שעבדה שנתיים כשכירה, התבקשה על ידי מעסיקה לעבור לעבוד כעצמאית. לדבריה, למרות השינוי באופן ההעסקה, באופי עבודתה לא חל שינוי. המדינה ניסתה לטעון כי בינה לבין המאמנת לא התקיימו יחסי עבודה, שהיא הועסקה כעובדת לפי שעות באופן לא רציף ולא היתה חלק ממצבת כוח האדם. בנוסף, נטען כי היא השתכרה שכר גבוה משמעותית מהשכר שהיה משולם לעובד מדינה בדרגה ובוותק דומים. אי לכך דרשה המדינה כי אם ייקבע שהתקיימו יחסי עבודה, על המאמנת יהיה להשיב כ-625 אלף שקל בגין ההפרש בין השכר שקיבלה לזה שהיתה מקבלת כעובדת מדינה. כאמור, באחרונה קיבל בית הדין לעבודה בתל אביב את תביעתה של העובדת, ופסק לשלם לה 213 אלף שקל והתביעה הנגדית נדחתה במלואה.



דליה רבין מתפטרת למען הזהירות



דליה רבין-פילוסוף התפטרה מתפקידה כחברת מועצת מנהלים בממ"ן מסופי שינוע וניטול מטענים בנתב"ג - וכך נפרדה פעם נוספת מנחמה רונן, יו"רית מועצת המנהלים של ממ"ן. השתיים כיהנו יחד כחברות כנסת מטעם מפלגת המרכז, שבראשה עמדו יצחק מרדכי, אמנון ליפקין-שחק, דן מרידור ורוני מילוא. במכתב ההתפטרות הסבירה רבין-פילוסוף כי "ממ"ן נמנית עם קבוצת רי.די.בי, התורמת לנושאי חינוך רבים. מאחר שאני משמשת כיו"ר מרכז רבין, שפועל להנצחת פועלו וזכרו של אבי ועל מנת לאפשר לקבוצת אי.די.בי לתרום להקמה ולהפעלה של יוזמות חינוכיות במסגרת מרכז רבין, אני מודיעה כי החלטתי, לשם הזהירות, להתפטר מכהונתי כדירקטורית מטעם הציבור בחברה".



בודקים רעלים בכנסת



בשבוע שעבר החליטה הרשות המחוקקת להציב בפני עצמה אתגר, והודיעה על יום ללא עישון בכנסת. במרתון השתתפו כ-150 עובדי ועובדות המשכן, מהם כ-50 ח"כים ושמונה שרים, בהם השר לביטחון פנים אבי דיכטר, יו"ר ועדת הכספים אבישי ברוורמן, שר הפנים מאיר שטרית, ח"כ אחמד טיבי, ח"כ אמנון כהן, ח"כ יורם מרציאנו, ח"כ יעקב כהן, ח"כ ישראל חסון, ח"כ חנה סוויד וח"כ אלי גבאי. השר שטרית וח"כ חיים אורון, יו"ר השדולה לבריאות הציבור ומנכ"ל הכנסת, אף ביצעו בדיקות של רמת הרעלן CO בדם ושל רמת הסוכר. כמו כן, קיבלו חברי הכנסת מידע אודות אפשרויות חדשות להפסקת עישון וצפו במודל כלכלי שהציג את ההפסדים הכספיים הנגרמים למעסיקים ולמשק כולו בגלל עישון. עוד הוצג סרגל מיוחד שפותח להצגת רמת ההתמכרות לניקוטין של מעשנים, שיכלו בהזדמנות זו לעבור בדיקות של לחץ דם, רמת סוכר בדם ורמת כולסטרול. בנוסף לרופא הכנסת, ד"ר יצחק ליפשיץ, השתתפו באירועי היום גם ארבעה רופאים מומחים להפסקת עישון, חלקם מטעם העמותה הישראלית הרפואית לגמילה מעישון המעבירים סדנאות להפסקת עישון. "יום ללא עישון בכנסת" התקיים בחסות חברת התרופות פייזר.



סוקניק נלחם למען נוה גן



אם גדי סוקניק יפוטר מתפקידו כפרזנטור של בנק לאומי למשכנתאות בעקבות הנחייתו את תוכנית הטלוויזיה "הפוליגרף", כפי שפורסם אתמול ב-TheMarker, יהיה לו יותר זמן להתעסק במה שמטריד אותו בימים האחרונים - מקום מגוריו בשכונת נוה גן שברמת השרון. שמו של סוקניק, התושב החדש בשכונה זה כמה ימים, מככב בימים האחרונים בעיתונות המקומית כפעיל מרכזי שהתגייס בהתנדבות למען השכונה. המלחמה העיקרית של סוקניק וחבריו לשכונה: המאבק נגד חסימת הגישה לנוה גן מכיוון תל ברוך צפון.



היצואנים התקפלו, הנגיד ניצח



היצואנים, שניסו לכפות על נגיד הבנק המרכזי סטנלי פישר חוק שיחייב אותו לפעול כשהדולר קורס, התקפלו בשקט, ועכשיו הם מחפשים דרך לצאת בכבוד מהמהומה שחוללו. הוועדה שהקימו לפני כשבועיים עם התאחדות התעשיינים למאבק בנגיד מודה בימים האחרונים כי הנגיד עושה עבודה טובה וכי אין ספקולנטים שגורמים לעליית הדולר (הם משוכנעים שהספקולנטים שהם ראו והנגיד לא ראה, פשוט ברחו). הוועדה כנראה הסתפקה בעליית הדולר ל-3.47 שקלים וגנזה את הרעיון להגיש לשר התמ"ת אלי ישי טיוטה להצעת החוק נגד בנק ישראל. הבעיה היא שהיא שכחה לעדכן את ישי, שאותו גררה לפני כשבועיים להכריז כי יגיש מטעמה את הצעת החוק. לפיכך אתמול התפתלו בהתאחדות התעשיינים כשלשכת השר התעניינה בטיוטת הצעת החוק האמורה. לאחר שהבינו היצואנים שלא יוכלו להילחם בנגיד ושישי עדין מחכה להם, החליטו להעמיס עליו טיוטה שונה, שהכוונת שלה ננעלת על שר האוצר. בהצעה החדשה ימחזרו דרישות ישנות וייארזו תחת השם "הצעת חוק לעידוד היצוא", שתעניק ליצואנים מלוא הסל הטבות בצורת כספים לקרן השיווק לחו"ל, הפחתת מסים לחברות והקפאת עלויות כללית לסביבה עסקית. עכשיו נותר לראות אם ישי ישמש חותמת גומי בכל מצב, או לא.



תורמים מקיסריה לויצמן



ראשי קרן קיסריה - יו"ר מכתשים אברהם ביגר ודבי חפץ - חתמו אתמול על הסכם עם נשיא מכון ויצמן, פרופ' דניאל זייפמן, על פיו תתרום הקרן 10 מיליון דולר למכון. כספי התרומה מיועדים ל"תוכנית קיסריה", במסגרתה ישתלמו במכון ויצמן בעשר השנים הבאות מאות מורים למתמטיקה, פיסיקה, כימיה וביולוגיה בחידושי המדע במקצועות אלה, במטרה להעלות את רמת הלימודים המדעיים בבתי הספר בישראל. תוכניות הלימודים הייחודיות פותחו על ידי מדעני מכון ויצמן בשיתוף מדרשת פיינברג והמחלקה להוראת המדעים של המכון. בטקס השתתפו בנוסף סגן נשיא המכון פרופ' ישראל בר יוסף, דיקנית המדרשה פרופ' ליה אדדי, הפרופסורים שמעון לויט, בת שבע אלון ואבי הופשטיין, יו"ר אגודת הידידים שמשון הראל ומנכ"לית האגודה יעל גורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully