וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: נכסיה של נידר אינם מכסים את חובותיה; הבנקים: החברה חייבת לנו יותר מ-250 מיליון שקל

גיא ליברמן

29.7.2008 / 10:00

בענף הנדל"ן מעריכים שנכסיה של חברת הבנייה שווים 234 מיליון שקל בלבד ■ הבנקים מתנגדים לבקשת הקפאת ההליכים של נידר ■ ארבעה מבני משפחת רחמין קיבלו שכר כולל של 5.6 מיליון שקל ב-2007

חברת הבנייה נידר ממשיכה להסתבך. לאחר שבית המשפט קיבל אתמול באופן זמני את בקשת הקפאת ההליכים שלה, בבנקים הגדולים טוענים שחובותיה גבוהים מהסכום שעליו הצהירה - כ-350 מיליון שקל. נוסף על כך, מבדיקת TheMarker עולה כי נכסי נידר אינם מספיקים, ככל הנראה, כדי לכסות את חובותיה.



רוב הנכסים שבידי נידר אינם נחשבים אטרקטיוויים. שוויים, לפי בדיקת TheMarker, מגיע ל-234 מיליון שקל (ראו טבלה). להערכת החברה, שווי נכסיה הוא כ-285 מיליון שקל.



השופט יוסף שפירא מבית המשפט המחוזי בירושלים הוציא אתמול צו להקפאת הליכים במעמד צד אחד ומינה את עו"ד אמיר ברטוב כנאמן הזמני של נידר עד לדיון בנוכחות הצדדים, שנקבע ליום ראשון הקרוב.







בנק לאומי ובנק הפועלים מתנגדים לבקשת הקפאת ההליכים. לאומי הוא הנושה העיקרי של נידר, וחובה אליו הוערך בבקשת ההקפאה שהגישה נידר בכ-116 מיליון שקל - ואולם בלאומי טוענים כי החוב מסתכם ב-212 מיליון שקל, הכוללים כ-84 מיליון שקל בגין ערבויות חוק מכר בפרויקט במודיעין שהעניק הבנק. מהבקשה עולה כי הבנק ביטח עצמו מפני חובות באמצעות שעבוד קרקע שבידי נידר ליד מתחם הולילנד בירושלים, ששווייה, לפי הבקשה, כ-260 מיליון שקל; וכן באמצעות שעבוד קרקע ברחובות ששווייה מוערך ב-2.8 מיליון שקל.



בכוונת בנק לאומי להגיש היום את התנגדותו לבקשת הקפאת ההליכים ובמקביל להגיש בקשה להוצאת צו כינוס על הקרקע שליד מתחם הולילנד ולמינוי כונס נכסים, שיאפשר לכונס מטעם בית המשפט למכור את מתחם הולילנד.



בלאומי מציינים כי למיטב ידיעתם, הדירות במודיעין אכן נמכרו ונמסרו לרוכשים - ואולם לטענת הבנק הערבויות שנתן עדיין בתוקף, מכיוון שלפי חוק המכר הן מוחזרות רק לאחר רישום הבעלות והשלמת הפרויקט במלואו, תנאים שלטענת הבנק עדיין לא התקיימו.



גם בבנק הפועלים מדווחים על הפרשים בין החובות שציינה נידר בבקשתה לחוב לו טוען הפועלים. לפי הבקשה להקפאת ההליכים, חובותיה המובטחים של נידר לבנק הפועלים מסתכמים ב-35 מיליון שקל. לגרסת נידר, סכום זה גובה על ידי הבנק בשעבודים של פיקדונות בסך כ-20 מיליון שקל, של קרקע ברעננה שהוערכה ב-15 מיליון שקל, קרקע בחולון המוערכת ב-8 מיליון שקל ונכס בפסגת זאב בשווי של כ-5 מיליון שקל.



בנק הפועלים כבר הגיש לבית המשפט את התנגדותו להקפאת ההליכים, באמצעות עו"ד דורית לוי טילר. לטענת הבנק, חובה של נידר לבנק גבוה מ-40 מיליון שקל. חלק מחובותיה של נידר לבנק הפועלים, טוענים בבנק, נובעים מערבויות שנתן הבנק, ובהן ערבויות חוק מכר, ערבות פיננסיות וערבויות טיב.







מבקשת הקפאת ההליכים שהגישה נידר לבית המשפט המחוזי בירושלים עולה כי כלל חובותיה של החברה מסתכמים בכ-345 מיליון שקל. נוסף על החובות המובטחים לבנקים, חייבת נידר שכר עבודה בגין יולי ל-14 עובדים, בסכום שהוערך ב-205 אלף שקל. בגין הפרשות סוציאליות, כדוגמת קופות גמל, קרנות השתלמות ופנסיה, חייבת נידר כ-1.1 מיליון שקל. לרשויות המס חייבת נידר כ-4.2 מיליון שקל, רובם למס הכנסה. חובותיה של נידר לנושים בלתי מובטחים מסתכמים בכ-166 מיליון שקל. לספקים חייבת החברה כ-13 מיליון שקל, החובות למחזיקי אג"ח רגילות (סטרייט) הוערכו בבקשה בסך 77 מיליון שקל, והחובות למחזיקי אג"ח להמרה - בכ-29 מיליון שקל.



בבקשתם מציינים בעלי השליטה בנידר, בני משפחת רחמין, כי חובות החברה כלפיהם מסתכמים בכ-32 מיליון שקל. סכום זה כולל 7 מיליון שקל בגין דמי ניהול שלא נמשכו, פיצויים בשל הפסקת עבודתם בחברה, וכן הוצאות החברה, שבהן - כך נטען בבקשה - נשאה המשפחה. בעלי השליטה מציינים כי יתרת חוב החברה כלפיהם בסך 25 מיליון שקל נובעת מהלוואת בעלים שהם הזרימו לחברה. ארבעה מבני משפחת רחמין קיבלו ב-2007 מנידר משכורות שהסתכמו ב-470 אלף שקל בחודש (5.6 מיליון שקל בכל 2007).



בנק לאומי מיוצג על ידי עו"ד עופר שפירא ממשרד צלרמאייר-פילוסוף ושות'. נידר יוצגה על ידי עורכי הדין ד"ר ליפא מאיר ודנית רימון.



"זה היה עניין של זמן"



בחודשים האחרונים פעלה נידר במרץ למימוש חלק מנכסיה. בשלושת החודשים האחרונים מכרה נכסים בכ-21 מיליון שקל. בין השאר מכרה במאי 2008 לחברת הבנייה אאורה את זכויותיה בשני נכסים שברשותה בפרויקטים בחולון ובקרית אונו תמורת 9 מיליון שקל. פחות מחודש לאחר מכן מכרה מבנה בודד שהיה ברשותה ברחובות תמורת 2.8 מיליון שקל.



בעסקה נוספת, שעדיין לא פורסמה, הגיעה החברה להסכם עם חברת הבנייה נתנאל גרופ למכירת חלקה בפרויקט מגורים בשכונת ח300 בחולון. נידר מחזיקה בזכויות לבניית 20 דירות בפרויקט, שתמורתן היא צפויה לקבל מנתנאל כ-8 מיליון שקל.



נידר לא הסתפקה במכירת נכסים ואף ניסתה לשפר את התשתית הניהולית שלה, כשמינתה לפני כשלושה חודשים את מנכ"ל ישיר בית השקעות לשעבר, משה הלפרין, לתפקיד מנכ"ל החברה.



בדיקת TheMarker, שנערכה בסיוע מתווכים ושמאים, מעלה כי המקרקעין העיקריים שבידי החברה הם בירושלים, ליד מתחם פארק הולילנד (שאין לו קשר לחברה). מדובר בחטיבת קרקע שעליה ניתן לבנות כ-264 דירות, וכן בשטח מסחרי בגודל 1,600 מ"ר. אנשי נדל"ן מעריכים כי מכירת הנכס תניב לחברה לא יותר מ-200 מיליון שקל. בנידר, לעומת זאת, מעריכים את שווי המקרקעין בכ-260 מיליון שקל. שאר הנכסים, שישה במספר, כוללים קרקעות ברעננה, בחיפה ובירושלים שטרם אושרו עליהן תוכניות בניין עיר ושבמצבן הנוכחי אינן זמינות לבנייה.



לדברי מקור שביצע בחודשים האחרונים עסקה עם נידר, "בשנתיים האחרונות החברה הפסיקה לבנות והתרכזה בעסקות שונות. רוב המכירות שביצעה היו מפרויקטים שנבנו לפני כן. ככל שידוע לי, לחברה אין כיום דירות למכירה בשום פרויקט שלה".



בתגובה לידיעה נמסר מנידר: "כל הנתונים יימסרו על ידי הנאמן הזמני, עו"ד אמיר ברטוב, בדיון הקרוב בבית המשפט".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully