וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הנפט BP רשמה זינוק של 28% ברווחיה ברבעון השני בעקבות מחירי הנפט הגואים

סוכנויות הידיעות

29.7.2008 / 10:37

הכנסותיה של BP זינקו ב-49% במהלך הרבעון השני ל-11 מיליארד דולר

הרווח הנקי של BP במהלך הרבעון הסתכם ב-9.47 מיליארד דולר או 49.80 סנט למניה לעומת 7.38 מיליארד דולר או 2818 סנט למניה ברבעון המקביל שנה קודם לכן. ללא רווחים חד פעמיים, רשמה BP רווח רבעוני של 8.63 מיליארד דולר, מעל תחזיות האנליסטים לרווח של 7.84 מיליארד דולרים.



הכנסותיה של BP זינקו ב-49% במהלך הרבעון השני ל-11 מיליארד דולר בעקבות העלייה החדה במחיר הנפט, שנסק החודש לשיא של 147.27 דולר לחבית. תפוקת הנפט והגז של BP עמדה על 3.83 מיליון חביות ביום במהלך הרבעון, כמעט ללא שינוי לעומת התקופה המקבילה ב-2007 ובהתאם לתחזיות.



בחודשים האחרונים נמצאת BP - המחזיקה ב-50% ממניותיה של חברת הנפט הרוסית TNK-BP - בסכסוך עם שותפיה הרוסיים בחברה, המיליארדרים לאונרד בלווטניק, מיכאיל פרידמן, ויקטור וקסלברג וגרמן חאן. המנכ"ל הבריטי של מיזם הנפט המשותף, רוברט דאדלי, נאלץ להימלט מרוסיה בשבוע שעבר ו-BP נאלצה להחזיר את 148 עובדיה ברוסיה חזרה לבריטניה בעקבות ניסיונותיהם של השותפים הרוסים להשתלט על המיזם.



דאדלי, עזב את רוסיה ביום חמישי בלילה - ימים ספורים לפני פקיעת אשרת העבודה שלו - בעקבות "הטרדה קיצונית" מצד הרשויות הרוסיות, לטענת החברה. העיתון "סאנדיי טיימס" דיווח ביום ראשון כי דאדלי הקים מטה סודי מחוץ לרוסיה לצורך ניהול TNK-BP, בניסיון להמשיך בניהול השוטף של החברה, אשר אחראית לרבע מתפוקת הנפט של BP ולחמישית מעתודותיה. השותפים הרוסים במיזם, ששוויו 32 מיליארד דולר, הקימו בינתיים הנהלה חלופית.



BP הודיעה היום כי היא ממשיכה לנסות לפתור את הסכסוך עם שותפיה הרוסים ב-TNK-BP, אך ציינה כי "לפי שעה לא ניתן לחזות את התוצאה הסופית של ההתפתחויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully