וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: היכונו לנחיתת הנפט

TheMarker

29.7.2008 / 11:05

בבית ההשקעות מעריכים כי לטווח הארוך הנפט ישבור את רמות התמיכה כלפי מטה

מוטי קריכלי, מנהל תיקי לקוחות בכיר, בית השקעות פינוטק:



הסיוט של המשקיעים נשבר בסופו של דבר: כל משקיע שניתוח טכני לא בראש מעיינו, יודע שלא קונים שיא, לעומת המנתח הטכני הצעיר ודל הניסיון היה זועק לעברו "רמת ההתנגדות נשברה, תקנה..".
זה למעשה הסיפור הקלאסי אשר עומד מאחורי אפקט המדרגות שבנפט.



החל משער של 78.5 דולר לחבית בתאריך 13.09.07 הנפט היה בשיא, ומאז הנפט הכפיל את מחירו, ממש כך, המנתח הטכני הצעיר והוותיק היו המומים לנוכח העלייה הרציפה בצורת מדרגות מובנית.



בשלב אחר שלב השלימו את המחיר לרמת שיא של כמעט 145 דולר לחבית. אבל המושג של "לא לעולם חסד" עובד הכי טוב בשוק ההון, ובמקרה שלנו בנפט, שנשבר בקצב עלייתו הרציפה דבר שלמעשה מגדיר את רמת השיא האמיתית שהיא רמת התנגדות חזקה. יחד עם זאת ניתן לראות סדר מופתי במגמה המשנית, הכולל תיקונים טכניים בריאים. לעומתה המגמה הראשית עודנה מתקנת ולעומתה המגמה המשנית היא ירידה. ולכן, משקיעים רבים מתעניינים לאן מוביל הזהב השחור.



נכון להיום נמצא הנפט ברמה של 125 לחבית, שבירה של רמת 119 דולר תוביל את הנפט לפחות עד שער של 110 דולר לחבית לתקופה הקצרה. רמה זו תיבדק על ידי המוסדיים ואולי גם היא תשבר, ברם, אם רמת 120-119 לא תשבר אזי ניתן להניח שהנפט ידשדש בין הרמות 135 לרמת 121 דולר לחבית. מאחר וגבולות הדשדוש שלו הם ממוצע של 10-13 דולר בימי דשדוש, אומנם זה לא נתון טכני מובהק, אבל ניתן להבחין בשכפול של אינדיקציה זו לגבי הנפט. אנו תמיד נדאג לסקירות ורמות יותר שמרניות אשר הם עדיפות בסחורות.



ניתן לראות את רמות התמיכה וההתנגדות הרציפות אשר נשברות כלפי מעלה עד השער המקסימלי. לטווח ארוך, ניתן לראות את רמת הסטופלוסים הברורה שגם נשברה כלפי מטה, משמעות הדברים שאנו עומדים בפני שינוי כיוון. משקיעים היכונו לנחיתה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully