וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל עדיין נחשבת כשוק אטרקטיווי"

נתן שבע

29.7.2008 / 11:36

כך כותבים כלכלני בנק ההשקעות UBS לאחר פגישות עם משקיעים זרים. חברות הנדל"ן והאחזקה לא מעניינות את הזרים

בבנק ההשקעות UBS נפגשו במהלך התקופה האחרונה עם שורה של משקיעים זרים מארה"ב, מקנדה, ומבריטניה, על מנת לדון על הכלכלה הישראלית וההשקעה בה. "המשקיעים עימם נפגשנו הביעו עניין רב בשוק הישראלי, כאשר ההשקעה שלהם מחושבת בתיק ההשקעות כ'משקל יתר' או 'משקל יתר יחסי'. הסיבה לכך היא שהשוק בישראל הוא דפנסיווי והניב תשואה גבוהה יותר משאר השווקים המתעוררים" - כותבים דארן שואו ורוני בירון מבנק ההשקעות.

ב-UBS מציינים כי המשקיעים היו מודאגים ממספר סיבות: חשש מפני האינפלציה שישפיע, החשיפה של ישראל להאטה בארה"ב, הדולר החלש וההשפעה הגלובאלית אם ישראל תתקוף את איראן.

לגבי כי"ל המשקיעים היו חצויים בדעתם, חלקם עדיין אופטימיים לגבי השוק, אך משקיעים אחרים מביעים חשש מהפני מחירי הדשנים הגבוהים, המייקרים את הוצאות החקלאים כאשר במקביל מחירי הגרעינים (כמו הסויה והתירס) נשחקים.

ב-UBS מעריכים כי השוק הפך ללא סלקטיווי כלפי שוק הסחורות (כלומר כל הסחורות נחלשות יחד) ומתעלם מהנתונים הבסיסיים החיוביים של שוק האשלג.

לגבי טבע הרי שב-UBS התרשמו כי היא אטרקטיווית להשקעה, עוד בטרם עידן באר לצד החשש מפני התחרות לקופקסון, תחום התקשורת האלחוטית נחשב דפנסיווי וכמוה גם מניית בזק. המשקיעים הביעו עניין גם בבנקים הישראלים "אם כי אין תיאבון רב להשקעה בהם בזמן הנוכחי". כמו כן, ב-UBS התרשמו כי אין עניין בחברות הנדל"ן ובחברות האחזקה.

  • עוד באותו נושא:
  • ubs

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully