וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באירופה נפתח בירידות שערים: לונדון יורדת ב-0.9%; פרנקפורט ופאריס מאבדות 1.2%

אשר שכטר

29.7.2008 / 11:26

מניית UBS נופלת ב-6.5%; מניית ברקליס צונחת ב-8.5%

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הזהירה אתמול, כי משבר האשראי העולמי אינו צפוי להסתיים בעתיד הקרוב ואף עשוי להחריף בעקבות המשך הנפילה במחירי הבתים בארה"ב. הקרן הזהירה כי שוק הדיור בארה"ב עדיין לא הגיעה לתחתית, וציינה כי תנאי האשראי לצרכנים ולבנקים כאחד - צפויים להמשך להידרדר על רקע המשך המחיקות וההפסדים הקשורים לשוק המשכנתאות האמריקאי.



בנוסף, חזרה ה-IMF על תחזיתה מאפריל, לפיה צפויים הפסדיהם של המוסדות הפיננסיים והבנקים ברחבי העולם בעקבות משבר האשראי העולמי להגיע לכטריליון דולר. עד כה, רשמו בנקים ומוסדות פיננסיים מחיקות והפסדים בסך 469 מיליארד דולר בעקבות קריסתו של שוק הסאבפריים, ונאלצו לגייס 345 מיליארד דולר בעקבות ההפסדים.



מניות הפיננסים מובילות היום את ירידות השערים באירופה, לאחר שבנק ההשקעות מריל לינץ' הודיע כי ירשום מחיקת ערך בסך 5.7 מיליארד דולר ברבעון השלישי ויגייס 8.5 מיליארד דולר בהנפקת מניות. ההודעה הגיעה כשבועיים לאחר שהבנק דיווח על הפסד בסך 4.9 מיליארד דולר ברבעון השני, ומחיקות ערך בסך למעלה מ-9 מיליארד דולר.



מניית UBS, הבנק שנפגע באופן הקשה ביותר ממשבר האשראי העולמי, נופלת ב-6.5%. מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד מאבדת 7.1%. מניית ברקליס צונחת ב-8.5%.



מנייתה של ענקית הנפט הבריטית BP עולה ב-2.4%, לאחר שחברת הנפט השנייה בגודלה באירופה דיווחה על זינוק של 28% ברווחיה ברבעון השני של 2008. הרווח הנקי של BP במהלך הרבעון הסתכם ב-9.47 מיליארד דולר, לעומת 7.38 מיליארד דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן. הכנסותיה של BP זינקו ב-49% במהלך הרבעון השני ל-11 מיליארד דולר בעקבות העלייה החדה במחיר הנפט, שנסק החודש לשיא של 147.27 דולר לחבית.



מניית SAP מזנקת ב-4%, לאחר שיצרנית התוכנות העסקיות הגדולה בעולם העלתה את תחזית הרווח שלה ל-2008 והודיעה כי היא צופה לרשום עלייה של 27%-24% בהכנסותיה עד סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully