וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי ואגוד העלו את הריבית על אשראי עסקי ב-0.5%

טל לוי

29.7.2008 / 11:55

מעבר לעליית ריבית בנק ישראל שטיפסה אמש ב-0.25%. כעת עומדת הריבית ללקוחות עסקיים פרטיים על 11.75%-13.5%

הבנקים ממשיכים לנצל את עליית הריבית במשק כדי להעלות את הריבית על הלוואות בשיעורים גבוהים יותר: בנק ישראל אמנם העלה אתמול את הריבית ב-0.25% אולם בנק המזרחי טפחות ייקר את הריבית שהוא גובה מלקוח עסקיים פרטי ב-0.5%. היקור חל על חשבונות עסקיים פרטיים כלומר לא על תאגידים. כעת עומדת הריבית ללקוחות שכאלה על 11.75% במדרגת הריבית הראשונה ועל 13.5% במדרגת הריבית השניה.

גם בנק אגוד הודיע על יקור הריבית למגזר זה ב-0.5% מעבר לעליית ריבית בנק ישראל. לקוח עסקי פרטי בבנק אגוד ישלם ריבית של 13.3% והריבית המירבית (עבור אשראי חריג) יכולה להגיע גם ל-17.8%. לקוח עסקי פרטי בבנק אגוד ישלם ריבית של 13.3% והריבית המירבית (עבור אשראי חריג) יכולה להגיע גם ל-17.8%.

זוהי הפעם השניה בתוך חודשיים בלבד שבבנק המזרחי-טפחות מעלים את הריבית בשיעורים גבוהים מזו של בנק ישראל. לפני כחודשיים, העלה מזרחי-טפחות את המרווחים לכל הלקוחות - עסקיים ופרטיים - ב-0.5%-0.75%.

המזרחי-טפחות ואגוד אינם לבד: בסוף חודש יוני העלה בנק דיסקונט את הריבית על האשראי ב-0.6%-1.35% ללקוחות עסקיים ובשיעור חד של 1.55% ללקוחות פרטיים. בנק הפועלים והפועלים העלה את המרווח על משיכת יתר ללקוחות עסקיים ב-1.5%. בסוף יוני, בחר גם בנק הפועלים להעלות את הריבית בעוד 1.5% (מעבר לעלייה של 0.25% בריבית דאז) ללקוחות עסקיים בלבד.

בנק לאומי טרם הודיע על יקור הריבית אולם עיון בטבלת הריביות מעלה כי הבנק גובה ממילא ריבית דומה למדי לזו של שאר הבנקים.

בבנקים מנמקים את הסיבה להעלאות הריבית העודפות בעלייה בפרמיית הסיכון לאור ההאטה בעולם. כעת, סבורים בבנקים, מתן אשראי הפך לעסק מסוכן יותר ולכן הבנק צריך לפצות את עצמו על פעילות בסביבה בה הסיכון העסקי עלה. עם זאת, הערכה אחרת אומרת כי בשל הרפורמה בעמלות, הבנקים מפצים עצמם באמצעות העלאת ריבית.

מאגוד נמסר כי "להעלאת הריבית אין קשר להחלטת בנק ישראל שכן על המהלך הוחלט לפני כשבועיים".

  • עוד באותו נושא:
  • ריבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully