וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא צפויה האטה בשוק ה-PC של סין לאחר האולימפיאדה

TheMarker

29.7.2008 / 12:30

כך דיווחה חברת המחקר גרטנר: ההשפעה של האולימפיאדה על שוק ה-PC בטווח הארוך תהיה בזכות העידוד לפיתוח תשתיות ה-IT בסין

למשחקים האולימפים תהיה השפעה מוגבלת בלבד על שוק ה-PC של סין לאור הכלכלה עצומת ההיקף שלה, כך דיווחה חברת המחקר גרטנר. אנליסטים של חברת המחקר טענו כי לא צפויה האטה בעקבות האולימפיאדה, מאחר וממילא קצב חדירת ה-PC עדיין נמוך ברבים מהכפרים והערים הקטנות, לכן יהיו עדיין אינספור הזדמנויות להגדיל את מכירות ה-PC ברחבי המדינה.

ההשקעה הכוללת במשחקים האולימפיים מתקרבת ל-40 מיליארד דולרים, המשקפים 1.2% מהתמ"ג של סין. לפי גרטנר, השפעת המשחקים האולימפיים שיתקיימו באוגוסט על סין המארחת אותם תהיה קטנה מהשפעת האולימפיאדות הקודמות על מארחיהן. חלק מההסבר למסקנה זו נעוץ בעובדה שסין כבר ממילא מתכוננת לקראת האירוח של תערוכת האקספו ושל משחקי אסיה בשנחאי בשנת 2010.

"למשחקים האולימפיים בבייג'ינג תהיה השפעה קלה בלבד על שוק ה-PC בטווח הקצר. הם לא צפויים להוביל לגל דרמטי של ביקוש", אומר סיימון ייה, אנליסט מחקר ראשי בגרטנר. "עם זאת, המשחקים האולימפיים מספקים הזדמנות טובה ליצרניות ה-PC להרוויח תשואה לטווח הארוך באמצעות בנייה וחיזוק של המותג. ההשפעה של המשחקים האולימפיים על שוק ה-PC בטווח הארוך תהיה בזכות העידוד לפיתוח תשתיות ה-IT בסין".

מהדוח עולה, כי המשחקים האולימפיים יחזקו מעט את שוק ה-PC בסין. האולימפיאדה יוצרת הזדמנויות עסקיות חשובות עבור תעשיית הבניין בזכות הבנייה והשדרוג של אצטדיון הספורט ושל מבנים ומתקנים נוספים, כמו גם עבור תעשיות השירותים השונות.

"ההתפתחויות המדעיות והטכנולוגיות החדשות ביותר ייושמו באופן רחב היקף בבנייה, עם התקנה ושיפור של מתקנים ומבנים. כתשתית חומרה בסיסית, ה-PCs ישמשו לשדרוג של רמת היישום, וזה עתיד לעודד את הפיתוח הטכנולוגי בתעשיות הרלוונטיות", אמר ייה.

לדברי גרטנר, מספר ה-PC ששווקו במחצית הראשונה של 2008 תואם לתחזיות ונראה כי שיעור הגידול בסין ימשיך להיות דו-ספרתי עד שנת 2012.

"אנחנו סבורים שההשפעה הנראית לעין של המשחקים האולימפיים תימשך 4-5 חודשים, ממרוץ הלפיד שהחל בסין בחודש מאי ועד לחודש אחרי סגירת האירועים בתום אוגוסט. למשחקים עצמם לא תהיה השפעה של ממש על שוק ה-PC אחרי הרבעון הראשון של 2009. אם מכניסים למשוואה את כל הגורמים החיוביים והשליליים, בשילוב עם היבטים כמו אוכלוסייה, שיעור חדירת ה-PC, עלייה בתיירות ובקידום מכירות, אנחנו סבורים שהמשחקים האולימפיים יתרמו גידול של כ-1.5% לגידול של 21.9% הצפוי בשנת 2008, וגידול של 0.2% לגידול של 21.3% הצפוי, על-פי התחזיות, לרבעון הראשון של 2009".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully