וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שומר על ילדיכם בבריכה? יו"ר ארגון מנהלי הבריכות מתריע: קיים מחסור חמור במצילים

עידו סולומון

29.7.2008 / 13:03

קורא לנקוט צעדים דחופים לעידוד הכשרת מצילים חדשים למערכת; התמ"ת בתגובה: יש מספיק מצילים

חן, העומד בראש ארגון מנהלי הבריכות זה כ-8 שנים, טוען כי חלה בשנים האחרונות ירידה במספר המועמדים להכשרה למקצוע מצילי בריכות, המוגדר כמקצוע מציל חיים. במכתביו הוא קורא למשרד התמ"ת ולמשרד הפנים לנקוט בצעדים דחופים על מנת לעודד הכשרה של מצילים והכנסת מצילים חדשים למערכת.



חן מציין כי "רוב העבודה בבריכות היא עונתית. בתקופות הקיץ מצילים רבים עובדים סביב השעון, לעתים 7 ימים בשבוע, עם הפסקות מועטות. כתוצאה מכך, איכות ההשגחה עלולה להיפגע. הבעיה החמורה דורשת פתרון דחוף ביותר, כיוון שמדובר בחיי אדם. אני רואה את המדינה כאחראית להכשרת מצילים. אם המדינה אינה מסוגלת לעודד, לפקח ולאשר את הכשרת המצילים - מן הראוי שתעביר את האחריות להכשרה ולפיקוח לידיים פרטיות, על כל המשתמע מכך".



באמתחתו של חן גם מספר צעדים העשויים להוביל לדעתו לפתרון הבעיה, כגון: קביעת המקצוע מציל בריכה כעבודה מועדפת בקרב חיילים משוחררים; הורדת סף הדרישה לבחינות למצילי בריכה; הורדת סף גיל המצילים ל-17 שנים; קביעת מקצוע מציל בריכה כמקצוע חובה בלימודי מגמת הספורט בבתי הספר התיכוניים, בלימודי מורים לחינוך גופני ובמסגרת קורסי כושר קרבי של צה"ל; או הפרטת לימודי ההצלה לבתי ספר פרטיים.



במשרד התמ"ת טוענים כי לא ניכרת ירידה משמעותית בכמות הנבחנים להסמכה כמצילי בריכה, ודוחים את רוב הצעותיו של חן. לטענת אנשי המשרד, דרישות הסף לעמידה בהצלחה בבחינות בהצלה בבריכה נקבעו על ידי אנשי מקצוע מהתחום ויהיה זה משגה חמור להוריד את הדרישות, מאחר שהמשמעות תהיה הורדת רמת המקצועיות של המועמדים במקצוע העוסק בחיי אדם.



"אין ירידה בכמות המשתתפים בקורסים אזרחיים - הירידה היא בכמות המשתתפים בקורסים שניתנו על ידי הוועד למען החייל", נכתב בתגובת התמ"ת. "עמותה זו הפעילה קורסים כ'צ'ופר' לחיילים קרביים. העמותה החליטה בשנת 2007 להפסיק מבצע זה, ולכן ניכרת ירידה בכמות החיילים המשתתפים בקורסי הצלה. ראוי להדגיש כי המועמדים הפוטנציאליים לעסוק במקצוע הם כמובן מבין התלמידים האזרחיים ולא מבין החיילים. האגף להכשרה יברך כל הכשרה מקצועית שתיערך, בין אם על ידי צה"ל, משרד החינוך או כל גורם אחר - וישמח לשתף פעולה ולסייע באמצעות מערך הפיקוח והבחינות. מר חן נענה במפורט על מכתביו על ידי המפקח המקצועי הארצי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully