וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע מגבירה השקיפות בתעודות הסל: חברות יפרסמו גילוי מפורט על מאפייניהן הכלכליים של התעודות

יובל מעוז

29.7.2008 / 15:22

בין הנתונים שיפורסמו: עלות למשקיע בתעודה מול השקעה ישירה בנכס הבסיס



חברות המציעות מוצרי מדד כמו תעודת סל, תעודות סחורה, תעודות בחסר, תעודות פקדון ואופציות כיסוי, יידרשו להציג גילוי מפורט על מאפייניהן הכלכליים - כך עולה מטיוטת הנחיה שאישרה רשות ני"ע בשבוע שעבר שנועדה להגביר הפיקוח ביחס לפעילות תעודות הסל ושאר מוצרי המדדים.



ההנחיה של הרשות נחלקת לשניים: חלקה הראשון מתייחס לתמצית תנאי התעודה, ובו נדרשת החברה לרכז בטבלה פרטים ונתונים אודותיה כמו פרטים כלליים המאפיינים את זהות התעודה כמו מספר סדרה, שם תעודה בבורסה וכדומה. בנוסף, תפרסם החברה התייחסות לתמצית תנאיה, לזכות ההמרה ותנאיה, להון עצמי והתחייבויות של החברה, למדיניות השקעה של החברה ונכסים מגבים, להשאלות, לעשיית שוק, למיסוי, לגרפים וניתוחי רגישות, לנכסים לא סחירים, לדירוג, ולנאמן לתעודה.



חלקה השני של ההנחיה מתייחס לפרטים נוספים אודות התעודה, שהם למעשה נתונים כמותיים אודות התעודה, העשויים לסייע בידי המשקיע להעריכה ולהשוותה לתעודות אחרות, כגון סך ערך נקוב, שווי כספי, צבירה נטו, מחזור חודשי ממוצע ועוד.



בבורסה נסחרות כיום למעלה מ-300 תעודות סל שונות, ושווי החזקות הציבור המצטבר בהן עומד על יותר מ-37 מיליארד שקל.



הפירוט המוצע על ידי רשות ני"ע יאפשר למשקיע לקבל נתונים אודות היקף אחזקות הציבור בתעודות לצורך הערכת הסחירות הפוטנציאלית בתעודה מסוימת, ולהשוות נתונים אלה לתנאים הקיימים בתעודות אחרות.



במסגרת ההנחיה של הרשות, יפרסמו הגופים המנפיקים גם עלות אפקטיווית למשקיע, שמשמעותה היא עלות למשקיע בתעודת סל מול השקעה ישירה בנכס הבסיס. הנתונים ידווחו בדו"ח השנתי, ועדכונים על שינויים או חידושים יובאו בדו"ח רבעוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully