וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפי לפתיחה יציבה עם נטייה לעליות שערים בוול סטריט; טבע, צורן ונס צפויים להיסחר על רקע דו"חותיהם

שמואל שוסטר

29.7.2008 / 15:38

מניית צורן נופלת ב-17% לפני הפתיחה בעקבות תחזית נמוכה שנתנה לרבעון השלישי

אמש ננעל המסחר בירידות שערים חדות. מדד נחלש ב-2% לרמה של 2,264 נקודות, איבד 2.1% לרמה של 11,131 נקודות ו ירד ב-1.8% לרמה של 1,234 נקודות.



בזירת המקרו: כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר צפויים להתפרסם נתוני מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש יולי, שצפויים להצביע על ירידה נוספת לעומת החודש שעבר.



מניות הפיננסים בוול סטריט נפלו אמש בחדות, בהובלת ו, לאחר שקרן המטבע הבינלאומית (IMF) הזהירה כי משבר האשראי העולמי אינו צפוי להסתיים בעתיד הקרוב ואף עשוי להחריף בעקבות המשך הנפילה במחירי הבתים בארה"ב.







מניית מריל לינץ' (סימול MER) צנחה ב-12%, מניית סיטי (סימול C)נפלה ב-7.4% ומניותיהם של (סימול MS) ו (סימול JPM) איבדו 4.6%. זאת, לאחר שקרן המטבע הזהירה כי שוק הדיור בארה"ב עדיין לא הגיעה לתחתית וציינה כי תנאי האשראי לצרכנים ולבנקים כאחד צפויים להמשך להידרדר על רקע המשך המחיקות וההפסדים הקשורים לשוק המשכנתאות האמריקאי.



בנק ההשקעות מריל לינץ' הודיע ביום אמש כי ירשום מחיקת ערך בסך 5.7 מיליארד דולר ברבעון השלישי, ויגייס 8.5 מיליארד דולר בהנפקת מניות. ההודעה מגיעה כשבועיים לאחר שהבנק דיווח על הפסד בסך 4.9 מיליארד דולר ברבעון השני, ומחיקות ערך בסך למעלה מ-9 מיליארד דולר.



, ענקית התוכנה והמחשוב האמריקאית, הודיעה כי תרכוש את חברת התוכנה הצרפתית Ilog בעבור 215 מיליון יורו (340 מיליון דולר). העסקה שאושרה על ידי דירקטוריון Ilog מגיעה כחלק מהאסטרטגיה של יבמ לרכוש חברות בעלות טכנולוגיות חדישות כדי שתוכל לתת להן במה ולפתח אותן.



יצרנית מוצרי הצריכה קולגייט פלמוליב (סימול CL) דיווחה לפני פתיחת המסחר כי רשמה גידול של 19% ברווחיה ברבעון השני שהסתכמו ב-494 מיליון דולר.







טכנולוגיות תיסחר על רקע דו"חותיה לרבעון השני של 2008, החברה דיווחה על הכנסות של 170.6 מיליון דולר - גידול של 36% ביחס להכנסות של 125.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 8.1 מיליון דולר או 21 סנט למניה, עלייה של 94% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז עמד הרווח הנקי על 4.2 מיליון דולר או 11 סנט למניה.



מנייתה של יצרנית שבבי המולטימדיה נופלת בכ-17% לפני הפתיחה לאחר שנתנה תחזית נמוכה לרבעון השלישי של 2008. החברה דיווחה אמש על גידול של 18% בהכנסותיה שהסתכמו ב-128.7 מיליון דולר. זאת, לעומת הכנסות של 107 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ו-109 מיליון דולר שהרוויחה ברבעון הראשון של 2008, בניכוי השפעות מסים והוצאות חד פעמיות, עמדה החברה בתחזיות האנליסטים ל-15 סנט למניה.



יצרנית התרופות דיווחה לפני פתיחת המסחר על גידול של 18% בהכנסות לרבעון שהסתכמו ב-2.83 מיליארד דולר. הרווח הנקי של החברה טיפס ב-5% לרמה של 539 מיליון דולר או 65 סנט למניה. ממוצע האנליסטים בוול סטריט צפה לחברה רווח של 64 סנט למניה על הכנסות של 2.68 מיליארד דולר. אם מנטרלים את ההפרשה של טבע בגין ירידת ערך תיק האג"ח המובנות שלה (25 מיליון דולר בדו"חות הרווח וההפסד) הרי שהחברה עקפה התחזיות ב-4 סנט למניה. על תוצאותיה העיבו השקעותיה של החברה באג"ח מובנות שממשיכות להתכווץ. טבע רשמה במהלך הרבעון ירידת ערך של 60 מיליון דולר בגין השקעתה באג"ח מובנות מסוג ARS בכ-25 מיליון דולר - מתוכם נרשם בדו"ח רווח והפסד והיתר מיוחס למאזן. כעת עומד היקף השקעתה הלא מוצלחת של טבע באיגרות החוב האלה על 274 מיליון דולר.



, המייצרת פתרונות תוכנה לניהול מערך עובדים בשטח, חתמה על חוזה עם T-Home, חברה בת של , בהיקף של מספר מיליוני דולרים, עבור רשיונות להמשך שימוש במוצרי החברה. החוזה ישמש לאופטימיזציה של התזמון והניתוב של יותר מ-25 אלף טכנאי שטח.



מניית , המייצרת כרטיסי תקשורת לקישור בין שרתים לרשתות המחשוב הארגוניות, נפלה אמש ב-25% לאחר שהחברה דיווחה על רווח הנקי של 300 אלף דולר או 5 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי של 1.6 מיליון דולר או 25 סנט למניה ברבעון המקביל ו-1.7 מיליון דולר או 26 סנט למניה ברבעון הקודם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully