וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה לביקורת המדינה תחליט על ועדת חקירה למה שהוגדר: "הכשלון בהקמת ישובי הקבע למפוני גוש קטיף"

עמירם כהן

29.7.2008 / 16:09

יו"ר ועד מפוני גוש קטיף: לאחר שלוש שנים להתנתקות בקושי הוחל בהקמת התשתיות ב-5 ישובי קבע



ועדת הכנסת לביקורת המדינה צפויה להחליט מחר על הקמת ועדת חקירה ממלכתית, שתחקור את מה שהוגדר בוועדה: "הכשלון ואוזלת היד של הממשלה ומנהלת סל"ע בהקמת ישובי הקבע למפוני גוש קטיף". את הקמת הוועדה יזמה ח"כ עמירה דותן (קדימה) ויו"ר הועדה לביקורת המדינה ח"כ זבולון אורלב (האיחוד הלאומי).



יו"ר ועד מפוני גוש קטיף, דורון בן שלומי, אמר כי לאחר שלוש שנים להתנתקות בקושי הוחל בהקמת התשתיות ב-5 ישובי קבע, מתוך 17 הישובים שהמפונים אומרים להתיישב בהם במסגרת "העתקה הקהילתית", בעוד שב-12 מהישובים המתוכננים אף לא התחילו בהקמת התשתיות: "במבחן התוצאה מדובר בכישלון מהדהד של המערכת. ייתכן שבמישור האישי 99% מהפיצויים האישיים שולמו, כפי שטוענת מנהלת סל"ע, אך ישובי הקבע לא הוקמו ול-700 משפחות אין בתי קבע להתגורר בהם והם ממשיכים להתגורר בצפיפות במגורים זמניים.



"אני חייב לומר שהיינו מעדיפים שלא תקום ועדת חקירה כי בסופו של דבר זה יהיה על חשבוננו, אני בטוח שאנחנו נשלם את המחיר על הקמת הוועדה הזו. אבל אינן מנוס מזה כי יש ישובים שלא רואים אפילו מתי יתחילו לעבוד בהם.



"אילו כל הבירוקרטיה הייתה מסתיימת בשלוש השנים שעברו מאז הפינוי, והדברים האלה היו פטורים, אז עוד שנה לתשתיות ועוד שנה להקים ולקנות את הבית - אז לאחר 5 שנים האנשים יגיעו סוף סוף להתיישב בישובי הקבע - אני מוכן להסכים לזה. אבל אפילו תאריך אין! שלוש שנים לא קבעו תאריך מתי נכנס לבתים שלנו. אני שואל כמה שנים צריכה המדינה כדי להקים מבני קבע? 8 שנים? 10 שנים? מישהו יכול לומר שזה הגיוני, שצריך להסכים לזה?!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully