וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט חייב את שגרירות דנמרק לפצות את איש העסקים ריצ'רד פורטוגז בחצי מיליון שקל

גיא ליברמן

29.7.2008 / 16:39

זאת לאחר שהשגרירות סירבה לפנות וילה ששכרה ממנו במשך 289 יום



בית משפט השלום בתל אביב קבע כי שגרירות דנמרק תפצה את איש העסקים ריצ'רד פורטוגז בחצי מיליון שקל. השגרירות איחרה לפנות את הוילה, שבבעלותו ושבה השתכן בעבר בשכירות שגריר דנמרק קרסן דמסגרט.



שגרירות דנמרק שכרה את הוילה, הנמצאת ברחוב האשל 144 בהרצליה פיתוח בשנת 1993 וזאת לטובת מגורי השגריר ואשתו. מספר שנים לאחר מכן נמכרה הוילה, ובשנת 2003 נמכרה שוב, הפעם לידיו של פורטוגז. בכל אותה תקופה המשיכה השגרירות לשכור את הוילה.



כשנה לאחר שעברה הוילה לבעליה החדש, גילו בשגרירות כי בעל הבית החדש מבקש להעלות את סכום השכירות מ-6,900 דולר ל-12 אלף דולר בחודש. בשגרירות סירבו לדרישת התשלום החדשה בטענה כי זו מנוגדת להסכם השכירות שנחתם עם הבעלים הקודמים של הוילה, שלטענתם מחייב את פורטוגז.
אלה אף סירבו לפנות את הוילה, לאור דרישתו של פורטוגז שיעשו כן עד סוף 2004. בשגרירות אף הגישו תביעה לבית משפט השלום בתל אביב נגד פורטוגז, בטענה שביטל את הסכם השכירות שנחתם עם הבעלים הקודמים שלא כדין. פורטוגז השיב בתביעה משלו וביקש לחייב את השגרירות ב-620 דולר עבור כל ימי האיחור בפינוי הוילה שמסתכמים לדבריו ב-289 ימים.



בפסק הדין, שנתן שופט מרדכי בן חיים, התקבלה עמדתו של פורטוגז, לפיה היה באפשרותו להביא לפינוייה של השגירות מהוילה לאור סירובם לדמי השכירות החדשים. בן חיים פסק כי השגרירות תפצה אותו ב-467 אלף שקל, וכן היא חויבה ב-35 אלף שקל שכר טרחת עו"ד, וכן ב-5,000 שקל הוצאות משפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully