וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני בר-און נדרש לבטל לאלתר את הצעת החוק של חוק ההסדרים ולא להביאה להצבעה במליאת הכנסת

צבי זרחיה

29.7.2008 / 17:24

כמו כן דורשת השדולה לביטול חוק ההסדרים לא להביאה להצבעה במקביל להצעת תקציב המדינה לשנת 2009



השדולה לביטול חוק ההסדרים שהוקמה היום בכנסת תובעת משר האוצר, רוני בר-און, לבטל לאלתר את הצעת החוק ולא להביאה להצבעה במליאת הכנסת במקביל להצעת תקציב המדינה לשנת 2009. משרד האוצר כבר גיבש את חוק ההסדרים ל-2009 הכולל שורת גזירות ובהן קיצור חופשת הלידה מ-14 ל-12 שבועות וביטול מענק לידה בגין הילד השני.



כמו כן, האוצר מתכוון לבטל את הסבסוד על לימודי תואר ראשון במסלולי משפטים, חשבונאות ומנהל עסקים, ולהוציא מסלולים אלה "לשוק החופשי". המשמעות המיידית היא עלייה חדה בשכר הלימוד במסלולים אלה, לכל הפחות הכפלה שלו.



בישיבתה הראשונה של השדולה בראשות ח"כ רן כהן (מרצ) נכחו 14 ח"כים מ-7 מפלגות מהקואליציה ומהאופוזיציה; קדימה, העבודה, הגימלאים, מרץ, חדש, ויהדות התורה. כהן אמר כי חברי הכנסת והארגונים מחליטים להעצים ולהדק את שיתוף הפעולה בין הארגונים לבין השדולה, ולקיים מאבק פרלמנטרי וציבורי.



יו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד טל (קדימה) אמר כי "כדאי מאוד שנציגי האוצר יצמצמו את החוק למינימום, אחרת יו"ר הכנסת ויו"ר ועדת הכנסת יפעלו כדי לרוקן את רובו ולפזרו לוועדות הכנסת השונות. "קצה נפשנו מהחוק הלא דמוקרטי הזה. כבר לפני כשבועיים שר האוצר אמור היה להיפגש עם יו"ר הכנסת ועימי כדי לדון בצמצומו של חוק ההסדרים - אך הפגישה נדחתה".



ד"ר שלמה סבירסקי ממכון אדווה, תקף את אורחותיו האנטי-דמוקרטיות של חוק ההסדרים ואת המדיניות הנאו-ליברלית שהוא מכיל. "זהו חוק עוקף-כנסת", אמר סבירסקי, "ואם הכנסת לא תבטל אותו הוא עלול לבטל את הכנסת".



הדיון התמקד בשאלה האם יש להפנות את המאבק לביטול חוק ההסדרים בכללותו, או שמא לרכז מאמצים במאבק נגד נושאים ספציפיים ובניסיונות לצמצם את החוק ולהוציא ממנו גזרות רבות ככל האפשר, מתוך הכרה כי לא קיימת כרגע היתכנות פוליטית לביטולו הכולל.



הח"כים חיים אורון, אורית נוקד, ושלי יחימוביץ' טענו שיש להילחם על ביטול גזרות ספציפיות מתוכו. לעומתם הח"כים משה שרוני, זהבה גלאון, וטל התבטאו כנגד החוק בכללותו. הח"כים אבשלום וילן ומשה גפני הפנו אצבע מאשימה גם נגד חברי הכנסת עצמם, אשר באוירה של חוסר יציבות פוליטית נוקטים בחוסר אחריות, לטענתם, ומחוקקים חקיקה פרטית יקרה אשר ח"כ וילן כינה "חקיקת זבל".



ח"כ גפני סיפר כי כח"כ מהאופוזיציה, הוא נתון ללחצים בלתי אפשריים מצד משרד האוצר, אשר מאיימים כי יקצצו בתקציבי הישיבות היקרים ללב הציבור אותו הוא מייצג, אם לא יסכים לתמוך או להימנע בגזרות אחרות, שייפגעו בציבור הכללי.



השדולה הוקמה בשיתוף פורום הארגונים החברתיים לביטול חוק ההסדרים, אשר מאגד גלריה של ארגונים המייצגים מאבקים ספציפיים בנושאים מתוך חוק ההסדרים, וביניהם: ארגונים הנאבקים בתוכנית ויסקונסין, ארגוני הורים נגד ביטול תקציבי אבטחת בתי הספר, ארגוני סטודנטים הנאבקים בהעלאת שכר הלימוד והפרטה של מסלולים אקדמיים לראיית חשבון, עריכת דין ומנהל עסקים, ארגוני בריאות הנאבקים להגדלת סל הבריאות, ארגונים הנאבקים בהקפאת הקצבאות ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully