וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צל גדול בדמות דו"ח ביקורת פנימי מעיב על פרויקט מיחשוב בבתי החולים הממשלתיים

גיא גרימלנד

29.7.2008 / 18:19

קיומו של הדו"ח נחשף בכנסת; ח"כ מרציאנו: כיצד יוצאים לפרויקט בהיקף של 250 מיליון שקל ללא מכרז?



צל גדול מעיב על פרויקט המיחשוב העצום "מזור", שנועד למחשב את חלק ניכר מבתי החולים הממשלתיים במדינת ישראל (11 בתי חולים כלליים ו-13 בתי חולים גריאטריים ולחולי נפש) ושהיקפו מסתכם, לפי הערכת משרד הבריאות, ברבע מיליארד שקלים.



הבוקר נחשף בדיון שנערך בוועדת המישנה של ביקורת המדינה ומדע וטכנולוגיה כי קיים דו"ח ביקורת פנימי שנערך על ידי מבקר הפנים של משרד הבריאות, שנוגע, בין השאר, גם לפרויקט מזור. חברי הכנסת אבשלום (אבו) וילן ויורם מרציאנו הם שחשפו את דבר קיומו של הדו"ח (הקרוי דו"ח אריה פז) בתגובה טענו נציגי משרד הבריאות כי לא ניתן לחשוף את תוכנו של הדו"ח, אלא בעוד שלושה - ארבעה חודשים.



נציג מבקר המדינה אמר כי משרד המבקר ימשיך לבדוק את תהליך קבלת ההחלטות בפרויקט מזור ואם אכן לא הוכנו על ידי משרד הבריאות אפיוניים למכרז עבור הפרויקט כפי שנטען, הרי שהדבר חמור ומבקר המדינה יחל לבדוק זאת באופן מיידי.



ו טענו כבר בדיונים קודמים כי המדינה תוכל לחסוך עשרות מיליוני שקלים בפרויקט מזור (מחשוב בתי החולים הממשלתיים). את הפרויקט אמורה לבצע נס טכנולוגיות ולהטמיע מערכות ERP (תוכנות לניהול משאבי הארגון) של סאפ.



לדעת אורקל, ביצוע הפרויקט יכול להסתכם בעלות של כ-80 מליון שקל בלבד. מטריקס סבורה כי תוכל למחשב את 24 בתי החולים הממשלתיים בעלות של 72-192 מיליון שקל.



חבר הכנסת מרציאנו אמר היום ל-TheMarker: "אני לא מבין כיצד יוצאים לפרויקט עצום בהיקף של 250 מיליון שקל ללא מכרז, כשיש חברות שטוענות שהן מסוגלות לעשות זאת בפחות מ-100 מיליון שקלים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully