וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: סגירה חיובית ראשונה זה 4 ימים לאור התאוששות בטחון הצרכנים בארה"ב; פרנקפורט עלתה ב-0.8%

נמרוד הלפרן

29.7.2008 / 19:44

SAP קפצה ב-10% לאחר שהעלתה תחזיות; מניית איבריה המריאה 21% עקב מגעים על מיזוג



בורסות אירופה, אשר כבר ירדו במהלך המסחר ביותר מ-1%, נסגרו במגמה חיובית, לראשונה מזה ארבעה ימים, לאחר התאוששות מפתיעה בבטחון הצרכנים בארה"ב - שותפת הסחר הגדולה ביותר של אירופה. נפילה של 3% במחיר הנפט, לשפל של חודשיים וחצי, תרמה אף היא לעליות בבורסות. מגזרי התעופה והפלדה הובילו את העליות.



בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 0.1%; פרנקפורט עלתה ב-0.8% הודות לזינוק של כמעט 10% במניות ענקית התוכנות העסקיות SAP. בורסת פאריס נסגרה בירידה של 0.1%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-0.3% לאחר שבמהלך המסחר כבר ירד ב-1.3%.



בטחון הצרכנים בארה"ב התאושש במפתיע בחודש יולי משפל של 16 שנים בחודש הקודם, לצד גידול נוסף בשיעור האמריקאים המעריכים כי מצב שוק התעסוקה עתיד להמשיך להתדרדר. מדד בטחון הצרכנים של חברת המחקר קונפרנס בורד עלה החודש לרמה של 51.9 - לעומת תחזית האנליסטים כי ירשום ירידה לרמה של 50.1. נתוני חודש יוני תוקנו כלפי מעלה לרמה של 51 לעומת קריאה של 50.4 - הרמה הנמוכה ביותר של המדד מאז פברואר 1992 - שעליה דווח במקור.



מחיר הנפט הגולמי נופל לרמתו הנמוכה ביותר מאז חודש מאי, על רקע התחזקות הדולר לשיא של חודש מול היורו והין, ועל רקע ציפיות להמשך ההאטה בצריכת הבנזין בארה"ב. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסחרים במחיר של 121.3 דולר לחבית, נפילה של 2.8% או 3.43 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת, לאחר שמוקדם יותר כבר נפל מחירם לרמה של 120.75 דולר לחבית - הרמה התוך-יומית הנמוכה ביותר מאז ה-7 במאי. מחיר הנפט נמוך כעת ב-18% משיא של 147.27 דולר לחבית שרשם ב-11 ביולי.



הגרמנית, יצרנית התוכנות העסקיות הגדולה בעולם, זינקה ב-9.8% לאחר שהחברה העלתה את תחזית המכירות השנתית. זאת, כאשר העריכה כי הצמיחה בהכנסותיה השנה צפויה להיות בקצה העליון של טווח היעד של 24% עד 27%.



הכנסות החברה ברבעון השני של השנה צמחו ב-18% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-2.9 מיליארד יורו (4.6 מיליארד דולר). מכירות רישיונות התוכנה של SAP זינקו ב-25% ברבעון, ל-898 מיליון יורו (1.41 מיליארד דולר) - מעל תחזית האנליסטים של 823 מיליון יורו.



, יצרנית ציוד הטלקום הגדולה בעולם, עלתה ב-2.1% לאחר שדיווחה על הפסד רבעוני שישי ברציפות, והודעת מנכ"לית ויו"ר החברה על התפטרותם. החברה רשמה הפסד רבעוני של 1.1 מיליארד יורו (1.7 מיליארד דולר) - כמעט כפליים מהפסדיה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. מכירות החברה בתקופה המדווחת ירדו ב-5.2% לעומת הרבעון המקביל, ל-4.1 מיליארד יורו. בעקבות תוצאותיה הכספיות המאכזבות של אלקטל-לוסנט, הודיעו מנכ"לית החברה, פטרישיה רוסו, והיו"ר סרג' צ'יריק, הודיעו על התפטרותם.



עליות נרשמו במניות התעופה על רקע ציפיות לקונסולידציה במגזר. , חברת התעופה השלישית בגודלה בארה"ב, וחברת התעופה הספרדית איבריה הודיעו היום על ניהול מגעים למיזוג, בניסיון לצמצם את הוצאותיהן על רקע נסיקת מחירי הדלק והאטה בצמיחת הכלכלה העולמית.



המיזוג, אשר זכה לתמיכה פה אחד במועצות המנהלים של שתי חברות התעופה, עתיד להתבצע בעסקת מניות וסגירתו צפויה בתוך חודשים ספורים. בריטיש איירווייס כבר מחזיקה ב-13.2% ממניות איבריה. האחרונה חשפה היום כי צברה נתח של 3% ממניות בריטיש איירווייס.



מניית בריטיש איירווייס עלתה ב-6% בבורסת לונדון. מניית איבריה המריאה ב-21% בבורסת מדריד.



מגמה חיובית נרשמה גם במגזר הפלדה בעקבות דו"חות כספיים חיוביים של ענקית הפלדה האמריקאית US סטיל. ארסלור מיטאל (סימול MTP.PA), חברת הפלדה הגדולה בעולם, עלתה ב-4.6%; תיסנקרופ (סימול TKAG.DE), חברת הפלדה הגדולה בגרמניה, עלתה ב-2.9%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully