וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקו, אמישראגז ואהרון חמו יתמודדו במכרזים לחלוקת גז טבעי בנגב ובמרכז בהיקף של 180 מיליון שקל

אבי בר-אלי

30.7.2008 / 7:28

קבוצת אלקו תחבור לאמישראגז ותתמודד במכרזי הגז מול סופרגז ושפיר ודורגז ודורלו



>> רשימת החברות שיתמודדו במכרזי חלוקת הגז הטבעי בנגב ובמרכז מתבהרת: חברת הגז הביתי אמישראגז, קבוצת והקבלן אהרון חמו יתמודדו יחד במכרזים שהיקפם מוערך ב-180 מיליון שקל - כך נודע ל-TheMarker.



שתי המתמודדות הנוספות במכרז צפויות להיות קבוצה משותפת לסופרגז ולשפיר הנדסה, וכן קבוצה משותפת לדורגז ולתאגיד זורלו הטורקי. לפי הערכות, חברת הגפ"מ הרביעית, פזגז, לא תיגש למכרזים לאחר שהוגבלה לאחזקה בשיעור של עד 9.99% בלבד.



חברת אמישראגז, שבבעלות משפחת פרדיס, היתה לפיכך האחרונה בין חברות הגפ"מ שגיבשה קבוצה להתמודדות במכרזים. חברות הגפ"מ מעוניינות להיכנס לשוק חלוקת הגז הטבעי בשל מחירו הנמוך משמעותית מהגפ"מ, הסולר והמזוט - והצפי כי הוא עתיד להיות מקור הדלק העיקרי לצריכה בתעשייה.



קבוצת אלקו אחזקות, שבשליטת איש העסקים גרשון זלקינד, פעילה הן בתחום תשתיות החשמל והן בתחום הייזום והבנייה באמצעות חברת אלקטרה. חברת אהרון חמו ובניו היא אחת מחברות הקבלן הבולטות של חברת החשמל, ובחנה בתחילת הליך המכרז התמודדות עם גופים פרטיים אחרים.



לפני כשמונה חודשים פירסם משרד התשתיות את המכרזים להנחת חיבורי מערכת הולכת הגז הטבעי בלחץ גבוה לצרכני קצה. הצרכנים חולקו לשלוש קטגוריות, לפי היקפי הצריכה הפוטנציאלית: לקוחות תעשייתיים גדולים, בינוניים וצרכנים קטנים. כמו כן כוללים המכרזים תפעול של מערכת החלוקה במשך 25 שנה. התחרות במכרז היא על מחיר החיבור החד-פעמי שייגבה מהצרכנים הגדולים, ועל תמחור עלויות הולכת הגז לכלל הצרכנים (דמי חלוקה).



לאחר שלוש דחיות, צפוי שלב הגשת ההצעות למכרזים להסתיים בשבוע הבא, אם כי לטענת גורמים בשוק המכרז עדיין לוקה בתנאים הפוגעים בהיתכנותו הכלכלית. זאת בין היתר לאור העובדה שלחברות החלוקה לא תישמר בלעדיות על חלוקת הגז בדרום.



בדיון שהתקיים השבוע בבית המשפט העליון הודיעה המדינה כי החברה הבת של פי גלילות, מגל, הפועלת באזור הדרום בחלוקת גז טבעי בעיקר לאזור ערד - תמשיך לפעול בתחום הזיכיון הניתן לה למרות פרסום המכרזים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully