וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארנון מילצ'ן מוכר את כל עסקיו הבינלאומיים - פרט לעסקי המדיה

אבי בר-אלי

30.7.2008 / 7:19

היקף המימושים של מילצ'ין בישראל נאמד בעשרות מיליוני דולרים



>> יומיים לאחר שמכר את חלקו (50%) ביבואנית הרכב מכשירי תנועה תמורת 80 מיליון דולר, מתברר כי המיליארדר הישראלי ומפיק העל ארנון מילצ'ן יוצא למסע מימושים של כמה מעסקיו הפרטיים ברחבי העולם.



ל-TheMarker נודע כי באחרונה החליט מילצ'ן להתמקד בפעילות הליבה של עסקיו בעולם המדיה - ולמכור את שאר עסקיו המגוונים. מדובר בעיקר בעסקי נדל"ן בארה"ב ובאירופה, ובכמה השקעות בחברות היי-טק, בהן חברת האלקטרוניקה הבריטית מרידיאן.



בישראל מתכוון מילצ'ן להיפרד מעסקיו המשפחתיים בתחום הכימיקלים והדפוס, לכשתוגש הצעה שתגלם להם רווח ראוי. מילצ'ן פועל בישראל באמצעות חברת "האחים מילצ'ן", שאותה הקים אביו ב-1950. עיסוקה העיקרי של החברה הוא יבוא והפצה של כימיקלים ודשנים לחקלאות, והיא נחשבת לרווחית ביותר ולאחת המובילות בשוק.



בשנים האחרונות נכנסה החברה להשקעות בתחום חומרי הגלם לדפוס. החברה מפיצה בישראל את מוצרי חברת דופון הצרפתית, והיא שותפתה של משפחת עבוד בנצרת במפעל לייצור גלופות לענף הדפוס. לפני כשנה השקיעה החברה מיליון שקל ברכישת 50% ממניות אורתם-ייזום, החברה הבת של אורתם-סהר הציבורית, לייזום פרויקטים בתחום האנרגיה הירוקה.



היקף מימושיו של מילצ'ן בישראל מוערך בעשרות מיליוני דולרים. את עסקיו של מילצ'ן בישראל מנהל זה שנים איש סודו, יוסי גבע. השניים מלווים על ידי אחד האישים הבולטים בתחום המיסוי בישראל, רו"ח זאב פלדמן, שאמור היה להתמנות באחרונה לתפקיד מנהל רשות המסים.



מילצ'ן ימשיך להחזיק במניותיו (24%) בערוץ 10, ולדברי מקורבים, יתמקד בישראל בפעילות פילנתרופית. לפני כשנה הודיע מילצ'ן על תרומה חסרת תקדים בסך 100 מיליון דולר להקמת אוניברסיטה חמישית בגליל, אך המיזם נתקל בקשיים ביורוקרטיים.



מילצ'ן, בן למשפחה ותיקה בישראל, מתגורר רוב הזמן בלוס אנג'לס, אך מחזיק בבתים בהרצליה פיתוח ובבית ינאי ונוהג לבקר בישראל כמה פעמים בשנה.



גבע ופלדמן סירבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully