וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות העלתה דמי ניהול בקרנות הכספיות ל-0.125% - פיא ופריזמה אחריה

שרית מנחם

30.7.2008 / 8:21

קרן גדולה שטרם עידכנה את הניהול היא כלל פק"מ פלטינום - עדיין גובה דמי ניהול אפסיים



מי שעקב אתמול אחרי הודעות הבורסה בוודאי הבחין ברצף ההודעות הקשורות בדמי הניהול בקרנות הכספיות. כשעה לאחר סיום המסחר בבורסה שיגרה פסגות הודעה לפיו היא מעדכנת את דמי הניהול בקרן הכספית ל-0.125%. משמעות ההודעה היא שפסגות מאבדת יתרון מול המתחרות מאחר והן עדיין מציעות דמי ניהול אפסיים.



ואולם, נראה כי המתחרות הגדולות ניצלו את ההזדמנות והצטרפו למהלך. ב-20:00 שיגרה פיא הודעה דומה במתכונתה וארבעים דקות אחרי זה הצטרפה גם פריזמה. כך, ששלוש קרנות כספיות גדולות המנהלות יחד 8 מיליארד שקל העלו את דמי הניהול. קרן גדולה שטרם עידכנה את הניהול היא כלל פק"מ פלטינום המנהלת כ-4 מיליארד שקל ועדיין גובה דמי ניהול אפסיים.



המהלך היה צפוי, הקרנות הכספיות היוו מוצר מפסיד עבור בתי ההשקעות והיה ברור כי הן לא יוכלו להתנהל כך עוד זמן רב. תחת דמי ניהול אפסיים מפסידה החברה המנהלת על כל מיליארד שקל שמנוהל בקרנות כספיות 1.8 מיליון שקל בשנה, ללא עליות פרסום. עלויות אלה נובעות מדמי הפצה שגובים הבנקים ומעליות הברוקראז' ומעליות אגרות הנפקה לרשות שמשלמת הקרן על היחידות שהיא מנפיקה.



למרות העלאת דמי הניהול (0.125%) הסכום עדיין לא מכסה את ההוצאות, ובתי ההשקעות עדיין מפסדים על המוצר. כך, נראה שדמי הניהול ימשיכו להתעדכן כלפי מעלה.



הקרנות הכספיות הצטרפו למדף המוצרים בתחילת השנה כחלק מרפורמה שהנהיגה רשות ניירות ערך. המוצר תפס תאוצה בחודשים הראשונים להשקתו והקרנות כבר מנהלות 20 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully