וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלווריון רשמה גידול של 21% בהכנסות ל-69.7 מ' ד'

שמואל שוסטר

30.7.2008 / 9:15

סיימה את הרבעון עם הפסד נקי של 812 אלף דולר. משקיעה סכומים רבים במחקר ופיתוח, דבר שמעיב על השורה התחתונה

עם סיומו של רבעון לא קל, שהושפע מהאטה עולמית והמשך החלשות השקל לעומת המטבעות הזרים ובראשם הדולר, שמהווה את החלק הארי בעוגת ההכנסות של אלווריון, הציגה אלווריון גידול נאה בהכנסותיה, אך הדבר לא סייע לשורה התחתונה והחברה סיימה את הרבעון בהפסד קל.

כחלק מאסטרטגיית הצמיחה שלה משקיעה אלווריון, במודע, סכומים רבים במחקר והפיתוח, דבר שמעיב על השורה התחתונה ולא מסייע למניית החברה. המהלך גורר אחריו ביקורת של לא מעט אנליסטים המסקרים את אלווריון. עם זאת במידה ותאומץ טכנולוגיית התקשורת האלחוטית אותה מפתחת החברה (WiMAX) כתקן אוניברסלי, עשויה ההשקעה להניב לחברה דיווידנדים נאים בעתיד.

בשורה העליונה רשמה אלווריון גידול של 21% בהכנסות שצמחו ל-69.7 מיליון דולר. זאת לעומת הכנסות של 57.6 מיליון דולר ברבעון השני של 2007, ועלייה של 4% בהשוואה להכנסות הרבעון הראשון השנה שהסתכמו ב-67.2 מיליון דולר. לדברי החברה, כ-55% מכלל ההכנסות ברבעון (מעל 38 מיליון דולר) התקבלו ממכירות ה-BreezeMAX.

בשורה התחתונה, אלווריון סיימה את הרבעון עם הפסד נקי של 812 אלף דולר, או סנט אחד למניה. זאת בהשוואה לרווח נקי של 136 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד (שכלל גם רווח בגין פעילות שהופסקה בסך 618 אלף דולר) והפסד נקי של 601 אלף דולר, או סנט אחד למניה ברבעון הראשון של 2008. בנטרול הוצאות בגין הפחתת נכסים בלתי מוחשיים, הפחתה בגין תגמול מבוסס מניות (אופציות לעובדים וההנהלה) והשפעת פעילות שהופסקה, החברה רשמה רווח נקי של 1.7 מיליון דולר, או 3 סנט למניה - בהתאם לתחזיות האנליסטים. זאת, בהשוואה לרווח נקי של 2 מיליון דולר, או 3 סנט דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד וברבעון הראשון של 2008. את הירידה ברווח הנקי לעומת הרבעון הראשון מסבירה החברה בהחלשות שער החליפין של הדולר.

במהלך הרבעון הצליחה יצרנית ציוד התקשורת לייצר תזרים מזומנים חיובי בהיקף של 900 אלף דולר. ובסוף הרבעון החזיקה במזומן ושווי מזומן בהיקף של 149 מיליון דולר - גידול קל לעומת 148 מיליון דולר שהחזיקה החברה עם סיום הרבעון הקודם.

עם פרסום הדו"חות אמר צביקה פרידמן, נשיא ומנכ"ל אלווריון כי "אנו גאים בהמשך הצמיחה שלנו ברבעון השני כמו גם בהשגת כמה אבני דרך אסטרטגיות. בנוסף לדיווח על שיא ההכנסות ושיא במשלוחי WiMAX, אנו ממשיכים להתחרות בהצלחה ביצרנים הגדולים של ציוד טלקום ואף זכינו בפרויקט WiMAX גדול בדרום אמריקה. חתמנו על הסכם אסטרטגי חשוב עם חברת נורטל האמריקאית, המקנה לנו יתרונות רבים דוגמת מימון ותמיכה של מחקר ופיתוח, יכולת להגיע לשוק גדול יותר, ויכולת מורחבת לתכנון והפעלה של התקנות רחבות היקף. כמו כן, זכינו להיות אחד מתוך ארבעת הספקים הראשונים של תחנות בסיס, אשר קיבלו הסמכה ל-Mobile WiMAX Wave 2 מפורום ה-WiMAX. בנוסף לכך, לקוח שלנו דיגיטל ברידג', השיק לראשונה במהלך הרבעון השני את שירותי האינטרנט של רשת ה- Mobile WiMAX בארצות-הברית".

פרידמן התייחס להשפעת שערי החליפין ולדבריו, "בהשוואה לדולר בעל שער חליפין קבוע השגנו את יעדי הרווחיות שלנו לרבעון השני, אולם החולשה המתמדת של הדולר האמריקני יחסית לשקל מסתירה את ההתקדמות הגדולה שהשגנו בשיפור המינוף התפעולי שלנו. הדולר ירד בכ-6% יחסית לשקל בין סיום הרבעון הראשון לסיום הרבעון השני וביותר מ-12% מאז סוף 2007, ואנו ממשיכים לעבוד על צמצום הפגיעה של שער החליפין ככל הניתן.

"בינתיים, לקוחות קיימים מרחיבים את הרשתות שלהם, זרם ההזמנות איתן וכמות העסקאות הפוטנציאליות שאנו עובדים עליהן הולך וגדל. נתונים אלו מגבירים את ביטחוננו שנשיג את הרף העליון של יעד ההכנסות שלנו הנע בין 300-275 מיליון דולר לשנת 2008".

אלווריון צופה הכנסות של 77-73 מיליון דולר לרבעון השלישי ושורה תחתונה שצפויה לנוע בין רווח נקי של 2 סנט למניה לבין הפסד נקי בהיקף דומה. בניכוי תגמול מבוסס מניות והוצאות בגין נכסים בלתי מוחשיים צופה אלווריון רווח של 6-2 סנט למניה.

במהלך הרבעון הודיעה אלווריון על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם נורטל בתחום ה-WiMAX במטרה ליצור פתרון כולל ל-WiMAX אשר יענה על הצרכים המשתנים של שוק הפס הרחב האלחוטי. הפתרון המשותף יכלול שירותים של נורטל בייעוץ רשתות, תכנון והתקנה וניהול מלא של הרשת ואת הידע והטכנולוגיה של אלווריון.

בבית ההשקעות לידר שוקי הון העריכו כי הסכם זה הינו בעל חשיבות עליונה לעתידה של אלווריון. לדברי בית ההשקעות מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית לאלווריון העשויה לשנות את פני החברה מבחינה עסקית, תפעולית ופיננסית. והותירו את המלצתם תשואת יתר עם מחיר יעד של 11.5 דולר למניית החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • אלווריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully