וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע הבינלאומית: כלכלת יפאן תאט אך לא תיכנס למיתון בעקבות משבר האשראי

סוכנויות הידיעות

30.7.2008 / 9:22

הצמיחה היפאנית צפויה להאט גם בהמשך השנה ולהתאושש במחצית הראשונה של 2009, לפי תחזית ה-IMF



כלכלת יפאן צפויה לרשום האטה בעקבות משבר האשראי וההאטה הגלובלית, אך תצליח להימנע ממיתון - כך העריכה היום קרן המטבע הבינלאומית (IMF).



לפי הקרן, כלכלת יפאן אינה צפויה לצמוח ברבעון השני, לאחר שהגיעה לקיפאון כמעט ומחלט, אך צפויה לרשום צמיחה חלשה במחצית השנייה של 2008. ברבעון הראשון צמחה הכלכלה היפאנית ב-4% לעומת הרבעון המקביל ב-2007, מעל תחזיות האנליסטים, למרות הירידה בפעילות היצוא בעקבות ההאטה הכלכלית בארה"ב וההידרדרות בשוק הדיור.



דניאל סיטרין, כלכלן ה-IMF ביפאן, טוען כי הכלכלה היפאנית צפויה לרשום צמיחה מהירה יותר ברבעון הראשון של השנה הבאה, אך תתאושש לחלוטין מהשלכותיו של משבר האשראי רק ברבעון השני של 2009. היצוא למדינות אסיה ולשווקים מחוץ לארה"ב, אמר סיטרין, יצליחו לאפשר לכלכלת המדינה להימנע ממיתון.



ה-IMF צופה כי התמ"ג היפאני יצמח בקצב מתון של 1.5% ב-2008 וב-2009, לאחר שצמח ב-2.1% בשנה שעברה. בנוגע לריבית ביפאן תמכה ה-IMF במדיניות הבנק המרכזי במדינה, שהותיר את הריבית ללא שינוי על רמה של 0.5% מאז פברואר 2007. מדד המחירים לצרכן ביפאן עלה ב-1.3% בחודש מאי - העלייה החדה ביותר שלו מזה עשור.



הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ביפאן דיווחה בתחילת השבוע כי שיעור האבטלה ביפאן עלה בחודש יוני לרמתו הגבוהה מזה שנתיים - 4.1%, וכי הצריכה הפרטית במדינה ירדה ביוני ב-1.8% זה החודש הרביעי ברציפות.



הבנק המרכזי של יפאן, בראשותו של הנגיד מסאקי שירקאווה, צופה כי כלכלת יפאן תצמח ב-1.2% ב-2008. זאת, לעומת תחזית לצמיחה של 1.5% שניתנה ב-30 באפריל. מדד המחירים לצרכן ביפאן, שלא כולל את מחירי המזון הטרי, צפוי לעלות ב-1.8% - לעומת תחזית לצמיחה של 1.1% במדד שניתנה באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully