וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT השוותה את מחיר חבילת הבסיס הדיגיטלית לאנלוגית

בר חיון

30.7.2008 / 10:35

ככל הנראה, עשתה זאת כדי למנוע מלקוחות להעדיף את הממיר האנלוגי. באחרונה פורסם כי HOT לא מאפשרת לרכוש את החבילה האנלוגית

חברת הכבלים HOT הורידה את מחיר חבילת הבסיס הדיגיטלית והשוותה אותו למחיר החבילה האנלוגית - 179 שקל בחודש. HOT מחויבת על פי חוק לאפשר את החבילה האנלוגית, שהיא גם חבילת ערוצים מצומצמת יותר, בעלות נמוכה יחסית.

ואולם, החובה לאפשר את החבילה האנלוגית היא מעמסה כלכלית משמעותית בעבור HOT, מאחר שעלות התשתית של ערוץ אנלוגי גבוהה פי שמונה מעלות התשתית של ערוץ דיגיטלי. ככל הנראה, הורדת מחיר חבילת הבסיס הדיגיטלית נועדה לבלום רכישות של חבילות אנלוגיות נוספות.

באחרונה פורסם כי HOT לא מאפשרת לרכוש את החבילה האנלוגית, שעד עתה היתה זולה יותר ב-17 שקל מעלות חבילת הבסיס עם ממיר דיגיטלי. HOT הסבירה כי נציגי המכירות והשירות תודרכו באותם ימים בנוגע למבצעים חדשים שעורכת החברה, וכי נאמר לעובדים בטעות שאי-אפשר לרכוש יותר שירות אנלוגי.

מבדיקה חוזרת באמצעות אתר "כמהזה" להשוואת מחירי תקשורת בישראל, עולה כי HOT יצאה במהלך המייתר את הצורך בחבילה אנלוגית בכך שהורידה את מחיר חבילת הבסיס הדיגיטלית, שכוללת יותר ערוצים המשודרים באיכות תמונה טובה יותר.

התמחור החדש של HOT פתח פער מול yes, שנציגיה כלל לא מציעים חבילת ערוצים בסיסית. חבילת הערוצים הבסיסית ביותר ש-yes מאפשרת היא חבילת 47 ערוצי בסיס, תשעה ערוצי סרטים ושלוש חבילות ערוצים לבחירה, בעלות של 209 שקל בחודש -מחיר מבצע המוגבל בזמן.

yes הבטיחה לרענן את הנוהל בעניין, לאחר שבבדיקה שנערכה לפני כשבועיים התברר שנציגי המכירות של yes לא תמיד מאפשרים לקנות את חבילת הבסיס. הפעם נמסר מ-yes כי "אנו מציעים מגוון רחב של חבילות ומבצעים. עם זאת, לקוח המעוניין לרכוש את חבילת הבסיס בלבד יכול לעשות זאת".

בדו"ח ועדת גרונאו, שבחנה את שוק התקשורת בישראל, מוסבר כי התעריפים הגבוהים של חבילות הבסיס תורצו מאז ומעולם במספר הערוצים שהן מציעות, אך לצרכן מעולם לא ניתנה האפשרות לבחור סל ערוצים המתאים לו באמת. אחת מהמלצות הדו"ח היתה לחייב את HOT ו-yes להציע חבילת ערוצים בסיסית צרה של חמישה עד עשרה ערוצים.

באחרונה חזר שר התקשורת, אריאל אטיאס, על כוונתו להקים ועדה שתתמקד בתחום התוכן והטלוויזיה הרב-ערוצית, ואמר כי "הצרכנים לא צריכים להיות כבולים למוצרים שהם לא רוצים לצרוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully