וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת מחייבת את משרד הפנים לפרסם הודעות תכנון ובנייה באינטרנט

גיא ליברמן

30.7.2008 / 11:33

זאת בנוסף לחובת הפרסום בעיתונות הכתובה



ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אישרה אתמול הצעת חוק, המחייבת את משרד הפנים לפרסם הודעות תכנון ובנייה באתר האינטרנט המשרדי, זאת בנוסף לחובת הפרסום בעיתונות הכתובה. בנוסף להודעות, ייבנה מאגר ארצי שיאגד את תוכניות התכנון והבנייה במלואן.



חוק התכנון והבנייה אמנם מחייב פרסום של הודעות תכנון ובניה בעיתונים, אך לא קבע מעולם תקנות לגבי גודל המודעות וניסוחן. כיום מתפרסמות ההודעות בפונטים מוקטנים, בשפה מקצועית ונוקשה ובעמודים אחוריים, כך שהאפקטיוויות של מתן מידע קריטי לציבור אינה גדולה.



על מנת שההודעות יגיעו לציבור גדול יותר הגישו חברי הכנסת חנא סוויד, מוחמד ברכה ודב חנין בחודש יולי 2007 הצעת חוק שמטרתה לחייב פרסום הודעות התכנון והבנייה באתר האינטרנט של משרד הפנים. לדבריו של סוויד "החוק מגביר את האפשרות של האזרח לעקוב אחר בנייה עתידית שעשויה להשפיע עליו". יו"ר ועדת הפנים, ח"כ אופיר פינס, שתמך בחוק הוסיף כי "הציבור לא מסוגל לעקוב מדי יום אחר אלפי המילים הזעירות שמתפרסמות בהודעות התכנון והבנייה בעיתונים. מאגר האינטרנט שיוצר חוק זה יגביר את השקיפות ויקל על הציבור".



כחלק מההחלטה נקבע כי פרסום ההודעות באתר משרד הפנים יבוצע בהדרגה, כאשר עד לינואר 2010 עתיד לכלול האתר משרד הפנים את כל הודעות התכנון והבנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully