וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונן קריסטל צריך להגיב עד מחר לבקשה דחופה לפירוק אביחי השקעות שבבעלותו

יעל פולק

30.7.2008 / 12:48

ההערכות הן כי היקף החובות של החברה הוא 13 מיליון דולר

בנוסף, החליט בית המשפט על מתן צו איסור דיספוזיציה למניות ג'ולקס ולחברה עצמה - עד להחלטה הסופית בעניין - בכפוף להפקדת התחייבות עצמית בהיקף של 50 אלף שקל. התחייבויות החברה שבבעלות קריסטל מוערכת בהיקף כולל של כ-13 מיליון דולר, מתוכם כ-5 מיליון דולר לחברת מסינגהאם.



בבקשה לבית המשפט טוענת מסינגהאם - "החברה הנה חדלת פרעון וממידע שהגיע לידי המבקשת... מתקיימים מגעים באמצעות בעל השליטה בחברה לבין נושים שונים של החברה, באופן שמעלה חשש ממשי להברחת נכסים או להעדפת נושים אסורה".



עוד טוענים במסינגהאם כי קריסטל השתמש בחברה כפלטפורמה למעשה הונאה ותרמית בהיקף של מיליוני דולרים - במטרה לשלשל לכיסו הפרטי סכומי עתק, אגב ריקון של נכסי החברה.



קריסטל רכש את השליטה בג'ולקס הבורסאית באמצעות אביחי, שבבעלותו. קריסטל התחייב לשעבד את מניותה של ג'ולקס כבטוחה לפרעון ההלוואות והחוב למסינגהאם, ואף התחייב כי לא ייקח על עצמו כל התחייבות או שעבוד נוסף שיכולים להשפיע לרעה על יכולתו לפרוע את החוב.



לטענת מסינגאהם, עוד באותו היום בו חתמו על ההסכם, חתמה החברה על 2 הסכמי הלוואה נוספים, בהיקף של כ-5 מיליון דולר. במסינגאהם דורשים את פירוקה של החברה על מנת למנוע אפשרות להחמרה נוספת במצב החברה והנושים שלה.



בנוסף לכך, בפנייתם לבית המשפט מסבירים במסינגאהם, כי בעוד שעבודי מניות ג'ולקס אליהן התחייב קריסטל מסתכמות ב-46,550,001 מניות, למעשה - בידי חברת אביחי 35,900,00 מניות בלבד - החברה שעבדה 10,650,001 מניות שכלל אינן בבעלותה לנושים שונים.



אם לוקחים בחשבון גם את שעבוד המניות להן התחייבה אביחי בפני מסינגהאם מתברר כי החברה התחייבה לשעבוד של 14,980,621 מעל להון המניות שהיא מחזיקה ברשותה.



כאמור, בבית המשפט החליטו כי היקף הטענות הנרחב דורש את תגובת חברה, בתוך 48 שעות. ב-3 ליולי הופסק המסחר במניות החברה בעקבות משיכות כספים, בהן חשוד קריסטל שאינן קשורות לפעילות העסקית של החברה.



ממצאי החקירה שנערכה לקריסטל העלו כי בסמוך לאחר כניסתו לחברת ג'ולקס הוא משך כספים מחשבונות החברה בתדירות גבוהה ובסכומים גבוהים. ממצאי החקירה מעלים חשד כי באותה עת היה קריסטל שרוי במצוקה כספית. ב-12 החודשים האחרונים נחתכה מניית החברה ב-64% במחזורי מסחר נמוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully